don't like it this way

Jag hatar att skolan har börjat igen, jag hinner fan inte uppdatera min dagbok längre! Hinner fan inte med någonting, usch! Men nu är det inte långt kvar.. 5 juni, jag längtar så jävla mycket!! Hoppas ni är där då? ;)
Idag var det tillbaka till restaurangen, jobbet. Var helt okej, lite annorlund kan man väl säga mot DH. Men folket är glada och trevliga + att jag får jobba ganska mycket extra = pengar. Ska jobba imorgonförmiddag samt på kvällen så blir lite extra pengar denna månad också. Hel skönt! Sen är det ju den årliga ryttargalan / ridsportsgalan på lördagkväll. Vill gå ut imorgon med brudarna men vet fortfarande inte vart mitt bankomatkort är (a) la laa, och imorgon hinner jag inte leta. Men det löser sig nog.

Peia var med på hoppträning igårkväll igen. Hon var superduktig till en början och lyssnade riktigt fint på mig i traven. Sen i galopparbetet vart hon helt hopplös! Gick mot skänkeln, bocka & stegrade som en vildhäst. Usch blir så tråkig ridning när hon ska hålla på så! Men nu ska hon gå med dressyrspö i en vecka och sen med BoT skydden om nätterna + att Wanja ska komma ut och massera henne. Vill veta om hon sitter fast eller nått att det är därför hon håller på. Menmen, idag var hon fin, dock skrittade jag ju bara på henne, men ändå. Efter den 3/2 blir det lite vila för Peia. Eller lugn ridning och träning iallafall. Nu har hon gått ganska hårt i 3 veckor med intensiv hopp och dressyrträning. Så de blir mycket skogen, backträning och bara lugna pass för henne i 3 veckor efter den 3:e. Tror hon kan behöva de, hon är ju trots allt bara 4år :-)

Teddie beter sig inte riktigt normalt. Han äter inte och ser allmänt hängig ut.. Plus att pillisnorren är svullen så han får åka in på en vet. koll imorgon. Jag blir så orolig när han inte beter sig normalt.. usch usch :-( Han ska ju opereras nu i mars och jag oroar mig över de så jag blir överkänslig när han inte beter sig normalt. Blir han sjuk så får han inte opereras och han måste operas.. fyy ! Bli bra och normal nu puttis, klarar inte av om du blir sjuk :-( <3

image27


Pappa ska ringa fam. Lindestreng om jag inte får tag i Amanda. Hälsa på Billy snart :-D miiih, längtar ihjäl mig verkligen! Min lilla ponnyplutt, vet att du har det så heeelt underbart bra men saknar dig ändå. Alltid lika glada och pigga lilla Billy, du förgyllde verkligen mitt liv. Önskar att jag kunde få ha dig nära.. Älskar dig så <3

Kommentarer
Postat av: Åsa

varför ska han opereras? :(

2008-01-25 @ 17:00:55
URL: http://fillihoe.blogg.se
Postat av: tessklintestam

Ja. Han ska kastreras men hans ena kula ligger i magen och stör honom (den har inte ramlat ner som den ska) så han måste opereras.. =(

2008-01-26 @ 12:39:46
URL: http://tesskliintestam.blogg.se
Postat av: åsa

varför ska ni kastrera honom ? det är inte många som kastrerar sina hundar .

2008-01-26 @ 17:02:35
Postat av: jennie

Hur är det med han? :(

2008-01-27 @ 21:31:45
URL: http://jenniesofie.blogg.se
Postat av: heikne

hur stor är Peia nu?

2008-01-30 @ 08:38:39
URL: http://www.HagensBonnie.blogg.se
Postat av: Carro

Klart man vill med och fira din student ^^

2008-01-30 @ 23:37:34
URL: http://resultativ.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback