shopping

Jaha, och så var pengarna slut igen.. Det är tragiskt vad dyrt allting ska vara inom ridsporten. Royne Zetterman har verkligen rätt när han säger följande i aftonbladets intervju: Att handla fiskeprylar är inte som att köpa hästgrejer. Går man in i en fiskeaffär med 1 200 kronor kommer man ut med halva affären. I en hästaffär kan du knappt kolla på grejerna för 1 200. Det är ju så sorjligt sant!! Herregud, du får knappt ett par ridbyxor för de längre! Du får vara glad om du kan köpa lite flugspray, borstar och vantar till de priset! Är det inte en hel del överpris på hästgrejer idag?
Ska inte klaga, jag har två fantastiskt underbara föräldrar som ställer upp när det krisar, de är inte alla som har. Kärlek till mamma och pappa för att ni finns här <3 Var som sagt på en liten roadtrip idag. Körde först ner och lämnade Teddie hos mormor, därefter körde vi mot Christer och Mantorps Travshop. Plockade på mig en hel del där, men Christers priser är ju helt sjuka så de går ju inte att låta bli! Där blev det iallafall följande:
- John Whitaker hjälm, marinblå 2000kr
- Rocekl handskar, bruna 300kr
- Horseman's one step läderfett, 150kr
- Prestige stigläder, bruna 300kr
- Småprylar till transporten, 200kr
Tänkte köpa mig ett OS swarovski pannband också, men höll hårt i dom 700kr. Väntar tills Peia ska börja tävla dressyr ;-) hihi tills dess för hon nöja sig med rosa blingbling från Falsterbo! Efter travshopen körde vi vidare mot Hööks där det spenderades en hel del pengar också. Men inte på saker som jag hade tänkt, ovanligt? Som tur va hade dom 30% rabatt på valfri vara så det kändes bättre för plånboken! Med hem kom:
- Vattenmatta 250x70cm, 349kr (ord. 499kr)
- Hinderduk 290x75cm, 314kr (ord. 449kr)
- Flughuva, vit 99kr
- Flugspray 119kr
- Småprylar till transporten, 100kr
- Sadelpadd, brun/beige, 200kr (ord. 649kr)
Efter Hööks blev det den årliga rundan på IKEA! Jag älskar att gå på IKEA och drömma mig bort :-D Finns det något roligare? Tror knappt så. Hittade en fin garderob som jag vill ha, kostade bara 4000 med speglar!! Så nu vet jag inte om jag ska köpa dressyrsadel eller ny garderob! haha vi får se, fyller ju år snart så kanske kan önska sig lite då :-) Köpte inget speciellt på IKEA, jo de gjorde jag ju! En ny hundmatskål till Teddie, hans nuvarande är så äcklig, han behövde en ny! Sen käkade vi och hade mys innan jag körde min kära familj hemåt igen.. Bjuder
på lite bilder på lite av de ja köpte..

       - måste ju lägga in en bild på min perfekta parkering ;-) hihi

Nu ska jag vila upp mig lite innan det blir dags för stallet. Ska försöka fota padden då, den är snyggare under sadeln. Fram tills dess, PUSS!

Kommentarer
Postat av: ANna

Men om man vänder på det, varför ska man alltid köpa det dyraste?

2008-07-23 @ 17:40:29
Postat av: Klara

Avundsjuk jag är så avundsjuuuuuk

2008-07-23 @ 18:00:52
Postat av: Alexx

bortskämd ;)

BTW jag kommer och hopptränar med er nu nån gång och hoppar vattenmatta ;) :D

2008-07-23 @ 21:06:24
Postat av: Pontus

Jag har sånna handskar. Haft sedan typ april. Dom är slitna. Men helvete vad bra dom är. Håller än :D

2008-07-23 @ 21:29:05
URL: http://pontusblogg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Har likadana vantar ;) Och vatten mattan har vi på ridskolan också :P

2008-07-23 @ 22:12:50
URL: http://jennuuth.devote.se
Postat av: Anna

Åhh, de där hjälmarna är så snygga!!och 2000är väl ett bra pris på den hjälmen, kostar mer här...Jag ska också köpa en så fort jag kan bestämma mig för om jag ska ha en svart eller marinblå =P

Väldigt kul blogg att läsa, kom in här av en slump. Finfina hästar har du också.

2008-07-23 @ 23:18:55
Postat av: Erica

Sant- sjukt dyrt med hästgrejer! Men du lyckades få ihop en hel del bra grejer :D

2008-07-24 @ 15:25:56
URL: http://erkiperki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback