Show me what love is

Först av allt, tack för alla fina kommentarer om Peia från tävlingen, det värmer att höra verkligen! Jag är fortfarande lika nöjd över min lilla dam och längtar verkligen till nästa start, som tyvärr inte är förns i April men ändå. Kollade idag när finalen var och den går av stapeln den 15-19oktober i Flyinge, sista kvalomgången om man inte lyckats kvala går på Strömsholm den 27/9. Men kvala ska vi väl lyckas med Peisan?? Det jag vart lite chockad över när jag kollade på reglerna var att hästarna bara får ha skydd på frambenen och inte bakbenen.. varför!? Min går ju alltid med skydd runt om :-O Bara börja träna nu då, med endast framskydd?
Idag ska Peia borstas ordentligt, manen ska ryckas, svansen ska klippas även hovskägget. Allt ludd från öronen ska också bort, kan ju inte se ut som ett litet troll! Sen ska jag stå i minst 30min med ryktstenen.. Hon ska få beta lite gräs också tänkte ja :-)


Nu ska jag ut i det kalla solskenet, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Annica

Vart kunde du hitta reglerna?

2008-03-23 @ 11:59:56
URL: http://eastereve.blogg.se
Postat av: Tessan

Klart ni klarar av att kvala :)Ni är ju bäst

2008-03-23 @ 17:21:10
URL: http://tesskarlsson.blogg.se
Postat av: Anonym

De är bara för man inte ska fuska med de unga hästarna och ha tagar eller tyngder. Hoppas ni kvalar till semin i strömsholm och sen vidare till flyinge för då kommer jag o tittar:) Du vet väl att du kan komma direkt till finalen i flyinge genom kvaliten ?

2008-03-23 @ 18:51:56
Postat av: sandra

det är nog bara för att man inte ska kunna ha teknikskydd bak på dom

2008-03-24 @ 11:41:00
Postat av: jennie

Om ni kommer till Flyinge så lovar jag att jag är där och kollar ;)
Eller vilket flyinge är det förresten? Haha, är det här nere i Skåne

Men klart ni klarar av det :)

2008-03-24 @ 14:56:50
URL: http://jennuth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback