29 april 2009

Blandade känslor .

Alltså de där med val är gräsligt jobbigt, speciellt när det finns två man verkligen tycker om och det bara är en du ska välja. Men jag gjorde en för- och nackdels lista förut för att jämföra lite, samt att tränarna nu kollat på filmerna och sagt sitt. Så nu känns det åtminstone lite lättare med allting! Dock vill jag absolut inte ta ut någonting i förskott, för jag menar hästen är ju inte min förns den står urlastad på gården och har fått grönt från veterinärbesiktning och allt de där, så som sagt inget är klart förns det är klart så att säga. Här kommer iallafall min lilla lista, kan finnas ännu mer saker men de här va de som ploppade upp först i huvudet när jag satt och jämförde.

Ouzo fördelar:
Stor och långbent
Bra grundgångarter
Bra frambensteknik
Superbra bakbensteknik
God energi, sprallig
Kan lätt gå 130 banor

Ouzo nackdelar:
Stor (ja tycker att de kan vara en nackdel likaväl som fördel)
6 år och inte gjort ett dugg mer än grundriden
Inga chanser på 4års , 5års, breeders osv
Skarp i huvudet, kaxig

Quite fördelar:
Liten och lätt
Bra grundgångarter, vägvinnande galopp
Bra frambensteknik
Pigg och allert
Kvick i benen
Fått föl (vet att de går att avla i framtiden)
Har 4års, 5års och breeders framför sig
Tävlad (vet hur hon funkar på tävlingsplats)

Quite nackdelar:
Liten (även här både för o nackdel)
Inte toppen bakbensteknik
Kan kanske inte gå mer än 130
Stark

Ja som ni ser så är de detta jag kommit fram till, de finns både för och nackdelar på båda och endel överväger de andra. Men nu har ja pratat me tränarna och vi har kommt fram till följande; Quite ska besiktigas, går hon igenom tar vi henne, då hon har hela unghästtiden framför sig + att hon är sto och jag kan avla om något inte skulle funka i framtiden. Om hon däremot inte går igenom åker vi upp och provrider Ouzo igen och då ska han ridas utan graman redan från början. För de va de tränarna såg som negativt på honom att så fort gramanen åkte av började han kaxa sig och ja åkte av.. Men aa vi får se. Framtiden får avgöra helt enkelt, eller rättare sagt veterinärsbesiktningen ;) hihi

puss tess

Kommentarer
Postat av: silversvart på bilddagboken

jag tycker båda såg jätte fina ut, men jag själv hade tagit stoet, den verkar enklare att ha o göra med och har fått föl och startat redan. Men det verkar ju som du redan bestämt dig för henne ändå :)



bakbenstekniken tror jag är något som kommer komma fram och bli mkt bättre när gon blir starkare i kroppen.



Lycka till :)

2009-04-29 @ 22:32:22
Postat av: Bella

Den lilla var ju fin den oxå :) tror det blir bra hur du än gör.

Hur hög är hon?

2009-04-30 @ 07:34:33
URL: http://asterix.blogg.se/
Postat av: Jolin

Håller tummarna för att hon går igenom nu då! :)

2009-04-30 @ 07:50:39
URL: http://jolinm.blogspot.com
Postat av: cissi

ett bra val tycker jag! Hoppas allt flyter på med bes. och annat

2009-04-30 @ 09:14:38
URL: http://www.hagensbonnie.se
Postat av: Emelie Persson

Hoppas allt kommer gå bra nu :) Håller alla tummar och tår att det går som de ska med besiktning och allt.. :)

Kramisar

2009-04-30 @ 09:26:22
URL: http://www.emeliepersson.se
Postat av: Lisa

Åh vad spännande! Håller tummarna, och lycka till!:D

2009-04-30 @ 09:44:47
Postat av: jennie

bra val, tyckte ni passa så bra redan från början :) ska hålla alla mina tummar vännen!<3

2009-04-30 @ 14:13:52
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Tove

Håller tummarna för dig att hon går igenom =)

Själv hade jag valt Ouzo tror jag, men jag har ju en förkärlek till galna och knasiga hästar (a)^^

2009-05-01 @ 01:09:36
Postat av: Emelie

håller tummarna :)

2009-05-01 @ 08:40:57
URL: http://emakvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback