19 augusti 2009

Augustifesten .

Igår spenderade jag en mycket trevlig dag med Marcus. Han lurade på mig att äta sushi, vilket var gott faktiskt! Det trodde jag inte men fungerade ju helt okej att äta, iallafall dom här runda sakerna med sjögräs, ris och lax ;) hihi Det var helt klart värt att prova och jag kommer säkerligen att äta den igen :) Var iallafall en mysig dag med min fantastiska pojkvän!

'

Idag har det varit en ganska lugn förmiddag med massa sol, helt underbart. Får passa på att njuta av den nu sista tiden, för numera är den ju inte framme och värmer speciellt ofta! Åkte till hästarna framåt eftermiddagen och myste med mina älsklingar. Hoppträning på Samantha idag och jag blir bara mer och mer kär i den hästen för varje dag som går. Hon är ju helt fantastisk!! Tränade lydnad idag, red en serie på långsidan med räcke 18m räcke 18m räcke, mittersta räcket lite högre än dom andra. Sen två små räcken på miderlinjen som jag red på i båge och ett högre räcke på andra långsidan (se bild nedan). Hon var så galet fin, bästa hoppträningen hittils tror jag. Bara seglar över 130 som ingenting! Jag älskar henne :D Så sjukt taggad inför helgens tävlingar nu så de är sjukt! Dock brukar hon inte hoppa lika bra på tävling och jag brukar inte rida lika bra hehe men dags för skärpning nu.. Gustav vila idag, tränar honom bara varannan dag numera.



Efter stallet blev det stan och träffa Linnea. Tog en fika på Skafferiet och pratade om allt mellan himmel och jord. Har saknat henne, tråkigt att man inte hinner träffas lika ofta längre. Ska försöka ändra på de nu tror ja! Efter fikat blev det Fyverkeri-SM, de roligaste med hela Augustifesten tycker ja. Så himla mysigt att stå där och titta. Dock så tänker ja alltid på alla stackars djur som är rädda för smällare osv, men vackert med fyverkerier är de allt. Hoppas på att få se lite imorgon också, dock är de ju RIX FM festival imorgon så kanske inte hinner. Nu blir det iallafall sängen för min del, upp tidigt imorgon - tandläkar besök, usch!


puss tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback