27 augusti 2009

Road trip .

Vilken dag! Har varit på en road trip med världens bästa Klara :) Började med Ikanohuset i Linköping, snokade runt lite om ja skulle hitta någonting till Marcus, men fick ångest haha sedan blev det IKEA och Hööks: Blev superavis på Klara, vill också shoppa loss till en lägenhet, fusk fusk fusk! Körde sedan vidare mot Mantorp och travshoppen, hittade väl inget speciellt, samtidigt som jag inte ens letade efter någonting. Direkt därefter vidare mot Mjölby och Sharpman. Hittade väl lite mera där, men jag kan fortsätta drömma, för jag behöver igentligen inte mer hästsaker och då ska jag inte lägga pengar på de heller, speciellt inte när det inte finns gott om de. Hur som helst så avslutade vi road trip'en på Maxi, Ingelsta. En riktig rolig och trevlig dag tillsammans med Klarus!

Nu på kvällen har jag tillbringat en massa tid i stallet. Fick ändra om mitt ridschema lite med hästarna med tanke på tisdagens hårda träning. Så igår fick Samantha gå en tur i skogen med massa skritt och lite jogging på stubbåkern, och idag blev det ett ordentligt dressyrpass på banan. Hon var jättefin, bara jag som inte riktigt kommer till ridning ibland. Är så mycket lättare när man har någon som står i mitten och skriker på en, eller när man har en dressyrsadel så man inte kan fuska! Men idag tog jag faktiskt bort stiglädrerna helt från sadeln för att inte kunna fuska, men blir ändå inte samma ridning. Men jag är ändå nöjd med dagens pass :) Gustav longerade jag lite lätt på banan innan jag och pappa envisades med själva uppsittningen på honom. Han har ju börjat bråka lite just med uppsittningen så vi måste vara två. Men idag gick det riktigt bra! Började med att hänga på honom så han inte skulle känna sig pressad och sedan jobba långsamt upp i sadeln. När jag väl satt i sadeln så hoppade jag av och började om. Så gjorde 3-4 uppsittningar på honom idag och gick riktigt bra, skönt! Sedan blev det lätt trav- och galopparbete för honom, funka fint. Men måste börja ställa mer krav nu, skärpning tess! Men nu väntar sängen, är helt slut!


puss tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback