5 augusti 2009

Dålig uppdatering .

Ja vet! Känns riktigt uruselt, men jag lovar mer uppdatering från och med måndag för då blir jag arbetslös, buhuu :( Hur som helst så känns de mesta ganska bra nu, förutom då att jag snart blir arbetslös.

Jag har äntligen kommit igång med Gustav nu! Ni anar inte hur glad jag är, för hästen är otroligt possitiv :) I måndags blev det lättare longering på banan och så satt jag på honom i slutet av passet, superduktig. Igår blev det lite longering med inspänning för att få igång bakkärran lite och sen hoppade jag upp i slutet och joggade lite, han kändes superfin! Får jag lite mer energi i honom kommer han bli toppenfin tror jag. Idag fick han vila, vill inte köra får hårt med honom eftersom han stått i två veckor, så det blev bara lite frisering idag. Jag ser verkligen fram emot en framtid med honom :)



Samantha är finare än någonsin! Håller igång henne ordentligt nu så hon är i toppen kondition, lite mer styrka i baktassarna skulle inte skada men de kommer med tiden. Körde lite markarbete på henne idag, fick en toppenkänsla mot slutet. Körde en studsövning som jobbar med styrka, reaktionsförmåga och kvickhet. Kanske ska förklara? Är en fem-studs där första är ett litet räcke på ca 50cm sen 3-3½m till ett litet högre räcke, samma avstånd till en bred oxer, samma avsånd till ett räcke och sista på samma avstånd, ett litet räcke på ca 50cm som i början. Detta gör att du kan göra övningen i båda varven utan att behöva ändra någonting. Det man ska tänka på är att inte ha för höga hinder och köra den för mycket då det tar på benen. Hästen bör vara skapligt ruttinerad också.. Btw, tävling i helgen! Skärlund 100 och 110, skönt att det inte blir så lång resa :)



Börjar planera 20-års fest lite nu men får bara ångest! haha, hur som helst kommer den äga rum här hemma den 5 september så är du sugen på att komma, säg till! Förresten så var jag i Linköping idag med Marcus och köpte världens sötaste skor! Ska fota dom så fort jag får tid! Nu - sängen!

puss tess

Kommentarer
Postat av: Martina ( nicolai )

jag är sugen på att komma upp ;D är ja ledig kan ja åka upp :D om de är okej.

2009-08-05 @ 23:07:24
Postat av: Jennie

vill vill vill vill!!!

2009-08-06 @ 01:44:21
URL: http://itisnowornever.blogg.se/
Postat av: Klara

jag vill också tävla :( buhuu. och kommer gärna och firar din 20 års dag :) Har du förresten tid att ses nästa vecka? :)

2009-08-06 @ 10:19:48
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: Carro

Klart att jag vill komma :) Kul för dig att det går bra med hästarna nu, och du får lycka till i helgen!

2009-08-06 @ 19:19:20
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback