8 augusti 2009

Tävling .

Yes, idag var det äntligen dags för tävling igen. Älskar verkligen att tävla, blir så otroligt peppad när de är dags för tävling! Idag var vi på Skärlunda Ridklubb, en lokal ridhästhoppning. Hände dock något helt tragiskt för ryttaren efter mig, behöver inte säga vem det var här, känns dumt. Hästen hoppade första hindret sen bara tvärstopp, vänster framben var helt av från övre knät! Helt ofattbart, benet bara stod rätt ut och dom kunde verkligen inte göra någonting.. Tävlingen fick avbrytas ett tag då hästen var tvungen att avlivas på plats, verkligen hur tragiskt som helst, stackars människor och häst!  :( De fick mig att tänka tillbaka på Cassiopeia, blev lite jobbigt men lider verkligen med folket runt omkring denna häst idag!

Hur gick själva tävlingen för mig då? Vi kommer till de nu :)

100 cm bed A0/A0:
Hon kändes sjukt fin på framridningen, dock lite väl taggad kanske och det fanns inte mycket stopp i henne, men luftig och fin över hindrerna. Inne på banan kändes det precis likadant och jag fick till en riktigt bra rytm och känsla i grundomgången, sen blev det lite ponnyridning i omhoppningen då jag inte fick stopp på henne och kunde svänga haha, skäms verkligen för den omhoppningen, men va fasiken, det räckte ju iallafall till en fjärde placering med 0+0 fel :D Grattis till Yvette och Olik som blev femma bakom oss också hihi, superkul verkligen! Duktiga älskade Sam <3

110 cm bed A0/A0:
Vart en lång dag med tanke på att avbrottet kom direkt efter min 1m's ritt, det var varmt och alla transporter stod mitt i solgasset så det syntes på Samantha redan i transporten innan att hon var trött. Men gick in på framridningen och sa att jag rider så mycket hon orkar, vill hon inte skiter jag i de på banan :) Oj så matt hon var i benen, ändå tog jag bara ett språng på framhoppningen. Red banan hinder 1-6 sen utgick jag då hon hade petat 2an, 3an och 6an då kände ja att nä! Bättre att spara på den gamla damen och avsluta innan någonting dåligt händer. För dom sprången hon gjorde på banan kändes jättebra! Det var bara de att benen inte riktigt orkade med, så utgick med ett leende på läpparna istället :)




När vi kom hem från tävlingen blev det lite tömkörning för Gustavs del. Han var riktigt fin och fräsh idag, fanns ju till och med lite energi i honom idag ;) hihi han fick trava över en bom idag, så jävla söt han är! En riktig liten fegis de där! Men de ska bli så kul att träna honom och förhoppningvis få se en förändring senare i höst! Min fina lillprins.



ps, alla bilder kommer finnas på pixbox senare för er nyfikna
och filmerna som vanligt på yt ;)



Imorgon kommer det inte bli någon blogguppdatering då vi ska till Stockholm. Så ja tänkte passa på att ha en frågestund nu fram till måndag för er som är lite fråg-sugna! Så ställ vilken fråga du vill så svarar jag på dom under måndagkvällen. Och till er som undrar hur man syr knoppar, tänkte jag skulle visa genom typ "film-foto" nu i veckan, så håll utgick i bloggen under veckan bara så kommer det en förklaring!

puss tess

Kommentarer
Postat av: Klara

Grattis till 4:e placeringen! Ni ÄR över snygga :) hörde om olyckan när jag var på vrf.. Så hesmkt !

2009-08-08 @ 19:16:49
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: Carro

Usch hörde om det där i stallet idag, jättehemskt verkligen. Men jättemycket grattis till placeringen i alla fall!

2009-08-08 @ 19:32:55
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Martina

Grattis vännen :D:D

2009-08-08 @ 19:53:10
URL: http://martinawallin.blogg.se/
Postat av: ida

vad glad jag blev att se vart han finns nu då! du får blogga massor om honom så får jag veta vad som händer! :)

2009-08-08 @ 21:19:38
URL: http://inhast.blogg.se/
Postat av: Jennie

NI är bäst :D:D Hihi, grattisgrattis!

2009-08-08 @ 22:17:41
URL: http://itisnowornever.blogg.se/
Postat av: Anonym

då har jag massor med frågor! hur lång är du? vilken storlek har du på din sadel, hur kommer det sig att du blev hoppryttare och inte dressyrryttare, vilket märke har du på dina bruna ridbyxor (de är så himla snygga), vad har du för skostorlek, klädstorlek, vilken är din favoritfärg, drömsadel, drömträns, favoritperson genom historien vad ska du göra nu när du inte jobbar, håller du i träningar för andra, vart står du någonstans hur många schabrak har du, absoluta favoritmärke?

2009-08-09 @ 10:09:55
Postat av: Elin

Din blogg är super bra, men lite mer uppdatering skulle inte skada! :D

2009-08-09 @ 17:11:41
Postat av: Rebecca

Jag har också maaaassa frågor! :) Berätta mer om Samantha, vad är hon för någon och hur kom du över henne, verkar vara en supertrevlig häst! Precis i min smak! och Gustav, berätta mer om honom, hur hittade du honom, vad har han gjort innan? Mer om båda hästarnas stam, även möderne. Vad vill du göra i höst? Plugga, jobba? Något med hästar kanske? Har du arbetat med hästar tidigare? Hm, nu kom jag inte på något mer :)

2009-08-10 @ 10:28:31
Postat av: Jolin

Tittade på bilderna på Pixbox, och han är verkligen

snygg, din nya stjärna! :) Lycka till framöver!

2009-08-10 @ 10:38:22
URL: http://jolinochpower.blogspot.com
Postat av: Anonym

vad heter du på pixbox? :)

2009-08-10 @ 11:36:45
URL: http://sajooo.blogg.se/
Postat av: Hanna

Är lite smått nyfiken på vad ni fick ge för din nya skönhet?:)

2009-08-10 @ 12:53:43
Postat av: Anonym

hur bor du? villa, lägenhet, gård? hur långt har du till stallet?

2009-08-10 @ 22:27:15
Postat av: Jenny

Jag är mest nyfiken på varför du alltid lyckas ha två hästar? Är det av en tillfällighet? Och så undrar jag om ngn av dina föräldrar rider?



Jag menar absolut inget illa då jag själv har två hästar och kan inte tänka mig att "bara" ha en ;)

2009-08-10 @ 23:48:57
Postat av: Louise

Härligt att det går så bra! Det är du värd. Nya förmågan ser ju verkligen mums ut! :)

2009-08-11 @ 00:09:20
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback