Svar, frågestund

Gud vad kul med så mycket frågor! Härligt. Hoppas jag har svarat tillräckligt på era frågor och att ni fick svar på det ni undrade. Var några ganska likadana frågor, men som sagt hoppas ni är nöjda. Annars får ni fråga igen! :)


Vilket täckesmärke köper du gärna om du ska köpa utetäcken och stalltäcken?
Jag älskar Horsewear! Det är riktiga bra kvalité och dom håller och sitter bra på hästarna. Både deras inne och utetäcken är suveräna. Tyvärr är dom ju lite dyra så nu på senaste tiden har det blivit lite slit och släng från övriga märken, då jag inte har råd att slänga ut så pass mycket pengar. Men du frågade vilket ja gärna köper, då är svaret HW.


Vad gör du nu på dagarna, jobbar/pluggar? Om du inte gör något utav de, hur får du det att gå ihop ekonomimässigt med hästarna?
Jag kan inte påstå att jag gör mycket nödvändigt om dagarna. Jag är arbetslös, som många andra. Arbetsmarknaden är riktigt tuff nu och jag tror jag sökt kring 70 olika jobb och fått svar från tre, de är sorgligt! Dock så tror jag att jag har ett på G nu, äntligen! Jag planerar att börja plugga till nästa höst, har kollat på en del kurser osv och jag är riktigt sugen. Jag har världens bästa föräldrar! Jag kan inte säga någonting annat och jag vet inte om jag behöver säga mer? Dom ställer upp till 200%, dom brinner lika mycket för ridning och hästarna som jag gör. Därav får jag det att gå ihop ekonomiskt.


Hur klarar du hästarna ekonomiskt, stallhyra, träningar, tävlingar, utrustning, veterinär och allt? Jobbar du extra någonstans?
Lite samma svar som ovan då. Mina fantastiska föräldrar hjälper mig!


Hur blir det med Gustav, ska du sälja eller behålla och satsa på honom?
Den frågan är jättesvår! Det lutar åt nu att jag kommer att sälja honom, av den lätta anledningen att jag inte tycker vi passar ihop ridmässigt, tyvärr. Sen har jag väl insett på senaste tiden att detta inte riktigt är det ja vill. Gustav och jag har aldrig riktigt fått den där ”klickningen” man pratar om i ridningen. MEN, det är bara december nu och han är långt ifrån säljbar. Helst vill jag att han ska gå 120 hoppning och va framme och nosa lite på LA dressyren innan han säljs, vilket då betyder att de kommer dröja innan han säljs. Och han kommer bara säljas om rätt köpare dyker upp. Vem vet, han kanske mognat super mycket under vilan nu och vi klickar och jag absolut inte vill sälja honom, återstår att se. Men som de ser ut just nu kommer han säljas, så småningom.


Jag undrar vad du har för planer med Gustav? Och hur länge ska du ha kvar Sam?
Planen, som de står ovan. Är att rida till honom lite, göra några starter förhoppningvis få honom så pass fin som jag vill så jag kan sälja honom för rätt pris. Samantha ska troligtvis åka hem nu i veckan, har inte hört någonting från hennes ägare, men det blir nog så att hon åker ganska snart, tyvärr..


Har du ingen möjlighet att byta in Gustav mot Sam, så kan du ju ta ett föl om ett par år och få fram en trevlig unghäst.
Samantha och Gustav är långt ifrån i samma prisklass. Därav kan jag inte göra något byte. Dessutom tror jag inte att jag skulle ha råd eller tid att ta föl, faktiskt. Även om det är en dröm så måste man vara realistisk. Så nej, finns ingen möjlighet att byta.


På vilket sätt passar du och Gustav inte 100% ihop? Vad är det som fattas?
Svårt att sätta ord på. Jag tror att det är den där starka viljan i hoppningen, den possitiva och lättarbetsamma hästen som saknas. Gustav är fantastisk på många sätt, tror han kan bli en toppenhäst - men rätt ryttare. Jag tror helt enkelt inte att jag är den ryttaren. Kan inte sätta ord på varför jag inte tycker vi passar. Det känns inte 110% roligt att rida honom och det är helt enkelt nått som saknas, de klickar helt enkelt inte.


Vilken häst har betytt mest för dig - kanske inte karriärsmässigt utan känslomässigt. Det kan va svårt att sätta "grader" på dem men trots allt gör man det.
Cassiopeia. Helt utan tvekan min lilla älsklings Peis Det är den häst jag klickat mest med, både rid- och känslomässigt. Det var hon som skulle ta mig till eliten. De var hon ja kunde berätta allt för, gråta ut hos. Hon var min prinsessa!


Några spekulanter på Samantha?
Inte en aning faktiskt. Har iallafall inte varit någon och provridit, för de hade jag nog märkt eftersom hon fortfarande står hos mig. Men vet inte om det finns några spekulanter eller om någon hört av sig om henne, det vet jag faktiskt inte. Det får ni fråga ägaren!


Hur hög är Gustav?
Aldrig mätt honom faktiskt, så inte en aning. Men skulle gissa på 174cm, tycker han är lite större än Peisan som var runt 174cm.


När kommer du till Örebro å festar med mig?
När du bjuder in mig och jag har pengar ;)


Är sugen på en utgång med dig igen, när blire? ;)
Jag hoppas på den 26e, Maskinen på Hugo ju! Men kan ingenting lova, men jag hoppas hoppas hoppas! hihi, annars får du gärna bjuda mig någongång ;)


Favorit tvprogram?
Gillar Halv åtta hos mig, haha men annars måste jag nog säga Paradise Hotel, för det är de enda jag "följer" just nu haha patetiskt program egentligen. Pojkvännen hatar att jag tittar på de. Men älskar hur falska dom är, hur dom lurar varandra så brutalt och intrigerna, hihi älskart! Får en att öppna ögonen - man kan inte lita på alla!


Vart köper du helst kläder/skor?
Kläder blir det oftast hos Gina Tricot, H&M och Carlings. Härliga kläder till rimligt pris! Dock har jag svårt att hålla mig undan från MQ's underbara klänningar och kavajer *mums* hihi Skor blir det oftast hos Nilson eller Scorett.


Vilken låt spelas mest i dina högtalare just nu?
HOFFMAESTRO - So you do (Slimi Jimi Bubby Boy), superskön låt!  


Vilken är årets julklapp för dig?
Har inte köpt en enda julklapp iår. Lär springa runt den 23e och leta som en galning! Men årets julklapp att ge bort kanske spikmatta? Ska tydligen vara populärt!


Ingen bloppis snart? ;)
Kan jag försöka fixa, något speciellt du söker?


Vad vill du göra när det kommer till plugg och arbete?
Jag vill jobba med människor. Helst i en kläd- eller sportbutik! Då skulle jag nog stormtrivas, faktiskt. Vet inte som sagt om det blir plugg, är sugen, men vet inte vad jag vill plugga. Arbeta vill jag iallafall, nuu gärna!


Såg att du funderade på att plugga vidare, till vad? Ta hand om dig!
Som ovan då. Sugen, men vet inte riktigt på vad. Har funderat på Turism och handel. Även lite andra småkurser bara, men som sagt. Fortfarande inte bestämt mig :)


Favoritsadel?
Har inte ridit i så många så svårt att säga. Har dock provat en Equipe och jag blev kääär! Dock rider jag i en Prestige Versaille nu och den funkar fint.


Förebild inom ridning och hästar?
Svensk ryttare, Rolf-Göran Bengtsson. Utländsk ryttare, Marcus Ehning. Båda ryttarna rider mjukt och harmoniskt med en fantastisk hand. Båda har alltid snygga, välputsade och fräsha hästar som mer eller mindre alltid gör bra ifrån sig. Önskar ibland att man vore som dom!


Vet du hur man gör designer/kodar till blogg.se? Jag har aldrig förstått mig på det.
Nja.. Tar oftast hjälp av andra haha, så tyvärr inte.


Vilken är din favorit bild som du tagit?
Kanske inte den bästa bilden jag tagit, men den är otroligt betydelsefull. Och, jag älskar den..

 

puss tess


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är tvungen. Maskinen spelar den 26e på Hugos ;) inte på juldagen ;).

2009-12-14 @ 15:03:47
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Cilla

En följdfråga då, om du hade haft pengar, vilka horseware täcken hade du viljat köpa? :)

2009-12-14 @ 15:56:30
Postat av: Siri

Åh, vilken underbart vacker bild! Hoppas att det löser sig för dig med Gustav - aldrig kul när det inte känns hundra.. Kram!

2009-12-14 @ 16:43:40
URL: http://omsiri.blogg.se/
Postat av: Sofia Boström

Jag vill också gå på Maskinen!!! får kolla upp om dom kommer till örebro, missade dom förra året :(( Kanske kommer till Norrköping annars hehe.



Halv åtta hos mig är ju bästa programmet! Du kollar väl nu ;D



Och Örebro är du så välkommen till när du vill :D



PUSS

2009-12-14 @ 19:54:30

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback