tisdag

Besviken på sig själv .

Stallet heeela dagen idag! Utsläpp, gjorde iordning allting när hästarna väl kommit ut, därefter städade jag iordning bland halmen och ensilaget, kastade allt gammalt och öppnade en ny halmbal. Tog in Dwight sen och rakade henne, hon blev fining, söt liten ponny de där! Hem vid 13-tiden, käka lunch och koppla av lite innan de blev dags för stallet igen. Åkte ut vid 16-tiden, hade insläpp så fixade det och pysslade i stallet lite till innan de blev dags att göra iordning Peisan för DS träning. Traskade upp till ridhuset, kom lite tidigt, men gjorde ingenting eftersom jag fick lite tid att prata med Klara och Magnus!

Själva träningen då? Mjo, inte så smart att låta Peisan vila dagen innan en hoppträning. Hon brukar vara mycket fräshare när hon vilat men idag var hon för taggad! Kom aldrig till en bra ridning, hade 600kg häst i handen, ingenting bakifrån o ja.. Egentligen borde ja vara nöjd, för mot slutet var det helt okej och det var ju trots allt första gången vi tränade för DS så.. Men tills nästa gång blir de dressyr dressyr dressyr, SKA ha en dressyrsadel nu! Film finns här.  Idag hade jag behövt en dunderträning så ja blev på sådär härligt toppenhumör, men de får vänta. Nu, tv!
  
puss tess

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu tycker jag du är hård mot dig själv! visst hon såg lite stark och övertaggad ut, men då vet du det till nästa gång, hon är ju bara bäbis =)) fast hon ser lite stark ut när tempot höjdes så såg det mycket mer trivsamt ut. köp min dressyr sadel, den är billig! Jag tycker ni är bäst oavsett vilka bortförklaringar du ska komma med hela tiden ;) <3

2009-02-10 @ 22:29:59
Postat av: sofia

nu tycker jag du är hård mot dig själv! visst hon såg lite stark och övertaggad ut, men då vet du det till nästa gång, hon är ju bara bäbis =)) fast hon ser lite stark ut när tempot höjdes så såg det mycket mer trivsamt ut. köp min dressyr sadel, den är billig! Jag tycker ni är bäst oavsett vilka bortförklaringar du ska komma med hela tiden ;) <3

2009-02-10 @ 22:31:29
URL: http://sofiabostrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Vila innan träning/tävling leder oftast till att hästen blir framtung och lägger sig på bogen, hellre då ett lätt ~20min-pass dagen innan för att känna igenom. :) Men hon ser fin ut, din Peia och du har en bra blogg ;)

2009-02-10 @ 23:43:32
Postat av: m

såg ju dö bra ut sluta snacka skiit hahaa:D<3

2009-02-10 @ 23:54:51
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: jensan

DU är för hård mot dig själv!! Find you did a misstake, men vem gör inte det ibland? Misstag är till för att lära sig något av och nu vet du att du inte ska göra så nästa vecka. Jag tycker hon ser fin ut ändå, sen vet jag inte hur mycket du ahr i handen men klaga inte så mycket på dig själv vännen, du är itne mer än människa!!<3<3

2009-02-11 @ 08:08:52
URL: http://ccarlijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback