tisdag

hoppstjärna .

Då har snart även denna tisdag rullat mot sitt slut. Det blev trots allt en promenad upp till ridhuset. Regnet upphörde när jag skulle gå och då ville jag inte lata mig så slängde på ett tunnt regntäcke på polls och traskade upp. Galet fin häst idag vill jag lova! Så jäkla taggad så det nästan blev jobbigt hihi, bockade och brallade i vart annat och hoppade i luften så det blev liksom som studs innan hindrerna haha. Men så fint hon hoppade, gosh, hoppade mig verkligen ur sadeln idag! Tog bara 3-4 språng på två räcken på 1m idag, skuttade ju mest för att känna på höjden idag eftersom de blir 1m debut i helgen. Hon tar inte i så avslutade på en oxer som låg på 120cm och jäklar, där kom verkligen kapaciteten fram i henne! Då kändes de verkligen att jag har en toppenhäst som bara älskar sitt arbete, så nu blir de nog att lösa kvalpapprerna till Falsterbo iallafall, busigt! När det var dags att gå hem hade regnet kommit tillbaka så då blev jag faktiskt lite lat och red hem, men de va skönt! Tog in hästarna, fodrade och körde hem.

Under eftermiddagen blir det att följa Dolphins matchen live med lite popcorn kanske och mys med mamms o papps, hoppas på att webb-tvn funkar idag! Hade gärna åkt med Martina och gänget upp till Uppsala men jag måste tänka på dom små pengarna jag faktiskt har kvar. Förhoppningsvis blir jag iallafall 300kr rikare under kvällen om tjejen tar dom där sakerna som jag hoppas! Hann inte gå igenom täckena idag så får bli imorgon istället, är iallafall en hel del fleecetäcken som ska säljas.. Ska även försöka slänga in filmen som pappa filmade från hoppningen, är ju dock från mobil så inte säker på att de går, men förhoppningsvis, håll utkik iallafall!

puss tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback