låångt jobbigt inlägg

Ett inlägg basserat på helt vanliga känslor .

Läste en bra text idag som jag började reflektera över och från ingenstans blev jag orolig. Jag insåg att jag faktiskt har tappat min bästa vän! Det är jättekul att ha många vänner, en stor gemenskap och allt där till, men saknaden efter just den bästa vännen saknar jag.. Jag menar har du funderat över hur många riktiga vänner du egentligen har? Som ja sa, jag har ganska många vänner eller kompisar, men hur många riktiga vänner har man egentligen? Ni vet, en sån vän som alltid finns där, utan att säga ett ord. En vän du kan berätta allt för, en som aldrig vill säga någonting ont om dig, någon som gläjds åt dina framgångar och finns där i dina motgångar. Någon som vill vara din vän tills döden skiljer er åt?! Jag vet inte att jag har någon sådan vän.. Av alla människor jag vet och känner så vet jag ingen som är en sån riktig vän för mig? De känns inte bra.. Jag säger som Amanda här, "Varför säger man att 'bästa vän' är bara ett uttryck som man använder som liten. Bästa vän måste vara ett av de bästa och mest beskrivande orden som finns..." Jag kan inte instämma mer.. Jag vill att min bästa vän ska komma tillbaka.. Jag behöver någon jag kan dela allt med!

Eftersom de här är ett helt onödigt inlägg som igentligen är basserat på känslor tänker ja fortsätta på nästa "problem", som jag tror är en tjejs vardag numera, ja, jag pratar såklart om killproblemen! När jag träffar mina vänner är det ofta pojkar som diskuteras, kärlek framför allt. Jag kom fram till idag när jag tog min långpromenad med Teddie att jag har nog aldrig varit kär.. Sådär ni vet så man bara svävar på moln, de går inte en dag utan att man tänker på just den personen osv. När jag lyckats få känslor för en människa och när jag väl tror att de börjar bli allvar och "kärlek" av de hela har allt bara strulat till sig. Pågrund av de har jag undvikit de, jag har eller är rättare sagt så sjukt rädd för förhållanden. Ja kopplar de med att bli lämnad och sårad, sjukt eller hur?! Kärleken är ju bland de finaste som finns. Men för att återgå lite till mitt problem.. Att erkänna sina känslor för någon och verkligen försöka ge allt de där som önskas och sedan bli rent ut sagt total ignorerad och dissad, finns de värre? Jag har intalat mig själv att vara stark, inga tårar utan gå vidare för de finns bättre där ute. Men hur lätt är de, när de enda man tänker på är just DEN personen, alla låtar du hör, alla stigar du går på, allt du gör, hör eller ser påminner dig om honom, hur lätt är de då att gå vidare? Jag tycker att de är skitjobbigt, för de här va absolut inte de ja ville. Ändå står ja här och vet inte vad jag ska göra och jag har ingen att luta mig mot, bara berätta allting i minsta detalj och be om råd..

igen behöver ta åt sig av nått, ja behövde bara "lätta mitt hjärta" lite.. Jag skulle verkligen behöva komma bort ett tag o börja om..

gonatt och puss på er / tess

Kommentarer
Postat av: Amandaa

Vem Amanda ? (A)

2009-01-15 @ 23:03:07
URL: http://amandaaniilsson.blogg.se/
Postat av: Tessan

Man behöver lätta på sitt hjärta ibland. Det är bara bra.Killar finns det gott om,men jag förstår vad du menar. Keep on fighting.<3 Nu ska jag jobba.



PussKram

2009-01-16 @ 06:33:37
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Martina - (Nicolai)

Kan ju säga som så att jag bara håller med dig till tusen. När jag läste de du skrev så bara allt klickade in på mig, de stämde. Ja har inte heller någon bästa vän mer ( min bästa bor i usa :(.. ) Ingen som kan sitta hos mig o bara va tyst utan de känns konstig eller fel. Synd bara vi bor så sjukt långt ifrån varandra annars hade jag inte tvekat på att träffats. men ingenting är omöjligt. Massa kramar <3

2009-01-16 @ 11:27:04
Postat av: Jennie

Jag känner ingen mig i hela din text, bästa vännen finns inte... Jag hade gärna haft någon att dela allt med, men jag är så fruktansvärd rädd att folk ska berätta vidare och helt enkelt bli sviken... Jag har börjat inse att jag har sjukt svårt för att lita på folk, tror att alla pratar bakom ryggen och svika mig... :/ Sen killar, ja alla säger att det finns tusentals men var fan finns dom? Jag vill också känna riktig kärlek, lycklig pirrande desperat kärlek.



Jag vet att jag är långt borta gumman och att vi inte känner varandra så väl. Men jag finns här alltid om du vill prata om vad som helst. Även fast det kanske bara är små saker så behöver man lätta hjärtat!



Massa styrke kramar och kärlek! <3

2009-01-16 @ 12:37:01
URL: http://ccarlijo.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad sägs om långpromenad med voffisarna och a lot of talk någon dag?

2009-01-16 @ 21:58:33
Postat av: tess

Carro, de skulle verkligen behövas! <3

2009-01-16 @ 22:50:41
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Martina

you know I'll be there <3

2009-01-17 @ 20:16:17
URL: http://martinawallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback