21 juni 2009

Midsommar och tävling .

Vilken underbar helg det har varit, ännu en gång!
I fredags var det midsommar som skulle firas ute på Filles land i St. Anna / Södra Finnö. Den fredagen var en av dom sjukaste och mest roligaste dagarna på väldigt länge! Helt galet att folk var dräggiga redan kl 20 liksom haha anyhow så var det bara att ställa upp tältet direkt när vi kom dit sedan bjöds det på den klassiska midsommar-lunchen och därefter dans runt midsommarstång och jordgubbstårta (med en prinskorv i)! Sen gick det väl mest utför, grabbarna spelade fotboll och badade innan grillningen och dans på bryggan. Det blev korvgrillning innan läggdags vid ca 03.00 haha, galet är ordet! Meeen så kul vi har haft! Filmer och bilder kommer så småningom..

Skapligt slitna människor vaknade upp på lördagen då det var dags för städning och självklart en genomgång om hur gårdagskvällen varit, vissa fick sig ett par skapliga skratt! Kom hem skapligt iallafall och det var skönt, mina medåkare i bilen var dock inte så sugna på att prata så jag fick ha en egen diskution med bilen.. Väl hemma i Norrpan fick man äntligen se favoritskåningen, JENNIE! Galet kul, ett helt år sedan vi sågs och gissa om denna vecka kommer bli galen när hon är här! Tequila race here we come!! :D Ut till stallet på kvällen, jogga lite lätt på Samantha som kändes lite trött, sedan stod badning och knoppning på schemat! Hon vart som en ny häst! Eller iallafall svart istället för brungrå ;)

Idag har det stått tävling på schemat! Jajjebjörn, lastade och kom iväg som vi skulle 06.50 och åkte till Rappestad Ridklubbs lokala ridhästhoppningar. Samantha var stencool på tävlingsplatsen och hon har nog aldrig gått som bra som hon gjorde på framridningen! Började med att rida en 80cm klass med bed A stilbedömning. Jag red henne lite i undertempo i början av banan och i och med de ett nedslag på hinder nr två, men sååå fin! Nedslaget tar jag på mig för hon var klockren! Dock skitdåliga stilpoäng, 46 - 2 = 44p, klassvinnaren hade 53p. Hade jag varit nolla hade de blivit en 4e placering! Men så får man inte tänka för jag är nöjd ändå!! Inför nästa klass, en 90cm bed A stilbedömning satte jag upp tempot lite mer och utnyttjade banan dock så höll jag henne lite för mycket hela tiden så vi kom typ aldrig riktig 100 på hindrerna men duktig som hon är var hon iallafall felfri :D 46p i stil även i denna klass dock var klassvinnaren helt oslagbar, 59p (60p är max!), hamnade på 16e plats så precis utanför plac, men så nöjd! Ser fram emot nästa tävling nu där vi slipper stilbedömningen ;p hihi

 

NU, maaaat! Sen vila, sen bildredigering sen till Marcus, video laddar jag upp ikväll, lägger in dom i bloggen!

puss tess

Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Grattis Tess, vad roligt för dig, och din nya häst ser så trevlig ut!

2009-06-21 @ 15:46:47
Postat av: malin

ni ser verkligen så himla fina ut tillsammans!

2009-06-21 @ 15:48:28
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Anonym

70 är max på de protokollen :)

2009-06-21 @ 20:21:02
Postat av: Martina

fy fan för midsommar, det var länge sen jag hade så jävla roligt :D:D måste göras om snart snart snart :D

2009-06-21 @ 20:39:49
URL: http://martinawallin.blogg.se/
Postat av: jennie

jaa :D klart veckan kommer bli galen och särskilt när vi ska ut :) och självklart är du min fvorit ;) säg inte det till dem andra, för då blir dem bara avensjuka (a) :D haha<3

2009-06-22 @ 01:52:35
URL: http://ccrlijo.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis! Är stilbedömningar vanliga på den nivån? Jag har aldrig stött på stilbedömningar :)

2009-06-22 @ 10:53:26
URL: http://whenyouknow.blogg.se/
Postat av: alexx

nu vill jag ha film tack ;D

2009-06-22 @ 19:53:12

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback