29 maj 2009

Norrköping International Horse Show, dag 1.

Då har jag arbetat ute i Åby på NHIS för första gången den här helgen. Stod på framhoppningen mellan 12-16.00, alltså under 135 och 140 hoppningen. Man får se en hel del fina hästar vill jag lova, dock får man även se mindre fina och mindre trevliga och välridande ekipage. Blev riktigt irriterad där ett tag när ungar (okej, tonåringar då) sitter på galet fina hästar i den dyraste utrustning du kan tänka dig och så sitter dom bara och sliter i munnen, grinar och sparkar sönder hästarna i sidan när dom river ett hinder, väx upp! Usch, men sen finns de ju verkligen hur många unga riktigt talangfulla ryttare också som verkligen rider med stil, älskar att se deras ridning och hantering mot hästarna! Menmen, nu blev jag ju inte direkt mindre sugen på häst och tävling, guud vad jag saknar det och faaan vad jag saknar Peisan!! Hoppas verkligen på att min otur vänder snart så jag också kan få vara där och visa vad jag går för.. Hur som helst så träffade jag en hel del trevligt folk på Åby också, underbart! Hann även kolla lite i tälten vad som var till salu, oj vad jag hade shoppat om jag hade haft en häst att shoppa till, såå mycket hittade jag! Kanske tur för min plånbok att jag inte har någon häst ;)

Nu blir det duschen, sen ingenting faktiskt! Har absolut inga planer för kvällen så blir väl lugnt hemma med mamma och pappa skulle jag tro. Imorgon blir det NHIS igen på förmiddagen, sedan en snabbrunda på stan, förhoppningsvis en liten fika med Amanda som äntligen kommit hem från Kanada nu! Sen imorgonkväll smäller det, japp, party och utgång it is! Ida är dessutom skyldig mig en tequila shot så nu blir det inte nyktert för min del ;p haha hörs imorgon!

pusss tess

Kommentarer
Postat av: K

Hej! Jag känner en del folk på olika försäljningsstall och utbildningsstall ute i hela sverige. Vad är det för maxpris du ska ha? Förstått att den ska vara kring 5 år och att den ska ha en framtid som hoppehest? Jag söker storhäst och ponny till två andra tjejer så kan lika gärna hålla ögonen öppna för dig också.



Och vill du inte ha hjälp respekterar jag det såklart!

MVH K

2009-05-31 @ 11:49:46
URL: http://bellatrixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback