3 maj 2009

Tävling .

Var i stallet 9.30 imorse, så fick iallafall lite sovmorgon. Frida och jag gjorde iordning Amelia och Dwight och red sedan upp till VRF och Vikingarnas träningstävling i hoppning. Dwight var fin, lite seg men mjuk och fin i handen och kändes väldigt possitiv på framridningen. Red först en 70cm, där hade jag dålig galopp redan från början och vi var inte alls överrens om tempot så blev ett nedslag på andra hindret, frambensfel och ett stopp på fyran, endbart dumheter! Efter de rullade hon på riktigt fint, nöjd. Sedan var det dags för 80cm klassen, mycket piggare och gladare i denna klass, hade en bra galopp redan från början och vi var helt överrens om ridsättet i denna klass! Felfri och inte en tanke på att stoppa :) Superkul, blir troligtvis tävling på henne under Smedby Gårds träningstävlingar senare i maj också, återstår att se. Förhoppningvis kommer väl Frida hitta tillbaka lite till Dwight och att dom båda vågar lita på varandra, för hon hoppar jättetrevligt när hon väl hoppar!
 

Nu blir det bara slappa fram tills Marcus kommer ikväll. Får se vad vi hittar på, Cricka och Thina skulle titta förbi en sväng också, trevligt! Vill ha en egen liten polleplutt nuuuuuuuu! :)

puss tess

Kommentarer
Postat av: Åsa

shit va fin den va :) fint ridet :D grattis <3 hur har de gått med besiktning av stoet? :)

2009-05-03 @ 15:25:02
URL: http://fillihoe.blogg.se/
Postat av: m

vilken liten söööt sak :D

2009-05-03 @ 19:11:07
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: cissi

åh kul att ni kommer till oss och hoppar! Jag tänkte samla mina nerver och hoppa en bana jag också. Har blivit så fasligt mesig sen jag började nöta dressyr.

2009-05-03 @ 19:39:01
URL: http://www.hagensbonnie.se
Postat av: Cilla

Oh, så fin bloggen blivit :D Gillar färgerna skarpt!!

2009-05-04 @ 22:19:00
Postat av: Åsa

skiiitsnygg blogg :D tror du hon är intresserad va att fixa min? :) <3

2009-05-04 @ 22:57:26
URL: http://fillihoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback