7 november 2009

Red upp med en nyrakad Gustav upp till VRF's ridhus med planen att rida på deras banhoppningsträning. Han var helt tokig hela vägen upp, väldigt mycket i luften, som vanligt på den senaste tiden.. De värsta med banhoppningsträningar är att man aldrig riktigt kan räkna ut när man ska starta eftersom man inte vet hur många de är som ska starta om bara dom får ett nedslag osv osv, så blev väl ca 1h skritt uppe på VRF innan det var dags att rida fram till min klass, sjukt jobbigt!

80 cm bed A
Red en 80-klass. De enda G gjort innan så "tävlingsmässigt" är ju Smedby Gård då han gick 60cm. Banan var väldigt simpel och det var inge direkt något att titta på, då han hoppat alla dessa hinder på Daniel träningarna. Men så tänkte inte lilla G. Tyckte aldrig jag fick någon bra rymt och ridning, sprången blev inte bra förns hinder nr 5. Han stannade på hinder nr 2 en gång, bara dumheter! Han hoppade just de hindret på träningen i tisdags utan problem så det var bara dumheter! Han tänkte även stanna på hinder nr 3 men då fick ja blir riktigt arg på honom och det var väl lite efter de som han kom igång. Så totalt 4 fel.

60 cm bed A0/A0
Ställde upp för Vikingarna och red tävlingsklassen också, bara för skojs skull. Var bara tre storhästar med. G tyckte det var löjligt och ville inte riktigt samarbeta. Felfri i grunden med ett nedslag i omhoppningen. Han var för på och drog upp huvudet i språnget o släppte benen. Men helt okej ändå, sattsade ju inte direkt på nått.. 0+4 fel.




Nu ska han ridas lugnt i veckan sen går han på vintervila... För bådas skull..

puss tess

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad fin han var på filmerna. Förstår att det känns jobbigt just nu (han är okoncentrerad tittar osv), men hjälp vilken skillnad på bara ett par månader. Nu har han koll på kroppen (på de första filmerna såg han ju ut att gå mer igenom än över hindren) och bjuder framåt. Låt han vila ett tag, sätt igång igen och du kommer säkert kunna rida 1.20 nästa år.Vilket jättebra jobb du gjort.

2009-11-08 @ 17:47:57
Postat av: victoria

Ge inte upp gumman :) jag förstår att det kanske inte känns så kul. och jag förstår vad du menar, min häst och din är ju iofs väldigt olika och på olika nivåer, men hon behöver också träning. men man måste fortsätta, sen om det inte kommer några resultat direkt så får man inte ge upp. i längden blir allt så mycket bättre. Man får bita sig i läppen när det inte går så bra, och att under längre perioder inte få några resultat. kommer ni nå dom senare. det är jag helt säker på. :) ha inte för bråttom, han kommer visa sina sidor sen också, både du och han kommer utvecklas posetivt snart. Jag vet att ni kan :) du är den bästa ryttaren enligt mig, och det vet du hjärtat! du har klarat svåra matcher förr, och du kommer klara det igen.

2009-11-08 @ 19:41:29
URL: http://arkin.blogg.se/
Postat av: victoria

Ge inte upp gumman :) jag förstår att det kanske inte känns så kul. och jag förstår vad du menar, min häst och din är ju iofs väldigt olika och på olika nivåer, men hon behöver också träning. men man måste fortsätta, sen om det inte kommer några resultat direkt så får man inte ge upp. i längden blir allt så mycket bättre. Man får bita sig i läppen när det inte går så bra, och att under längre perioder inte få några resultat. kommer ni nå dom senare. det är jag helt säker på. :) ha inte för bråttom, han kommer visa sina sidor sen också, både du och han kommer utvecklas posetivt snart. Jag vet att ni kan :) du är den bästa ryttaren enligt mig, och det vet du hjärtat! du har klarat svåra matcher förr, och du kommer klara det igen.

2009-11-08 @ 19:43:00
URL: http://arkin.blogg.se/
Postat av: Tove

Vad otroligt mnycket piggare och mer vaken han ser ut nu! men nu verkar du istället ha problem med det?



HYan är väldigt valipig och typi9sk unghäst, kämpa på du, för det går åt rätt håll hela tiden. Han är långbent och lite vinglig men nu har han mycket mer energi och vilja än förut, vilket är otroligt viktigt.



Fortsätt kämpa, du gör ett bra jobb! =)

2009-11-08 @ 19:48:06
Postat av: Caroline

Jag måste säga att jag ser en sto förbättring på honom! Han ser mycket mer positiv ut och han bjude rju på hindrena nu! Sen så ser han ju absolut inte lättriden ut men det fixar ju du galant.

Jag vet att du saknar din fina tjej, jag saknar min prinsessa med :(. Jag har köpt mig en ny häst som jag tyvärr ska sälja igen då hon är alldeles för dominant för mig. Men det gäller att inte ge upp, jag ska hitta min nya stjärna en dag :)

2009-11-08 @ 23:36:58
URL: http://ecarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback