27 oktober 2009

Äntligen en dag utan regn! Har haft en superhärlig förmiddag som började i stallet som vanligt. Släppte ut hästarna och fixade iordning allting, precis som vanligt. Var ute och betade med Samantha i 20min så hon fick sig lite frisk luft och gräs åtminstone. Hon verkligen avskyr att stå inne ensam, men hon har inte så mycket till val just nu. Skl åka ut ikväll igen vid kvällsfodringen och låta henne vara ute i 20min, kanske gå några meter också så hon inte blir för stel. Hon är fortfarande halt och idag tyckte jag att hon var lite varm och svullen i höger framkota. Men hoven är inte varm och vad jag kan se så finns det ingenting som klämmer i hoven. Så tror fortfarande att hon vrickat sig i hagen..

Blir som sagt stallet ikväll, har kvällsfodring. Så tänkte passa på att rida Gustav då. Har inte riktigt bestämt mig vart jag ska rida, men blir nog lite lydnad bara idag och mjukgörande galopparbete. På fredag ska han löshoppas igen så de blir nog igen hoppträning för honom i veckan, får se. Kanske blir lite galoppövning idag förresten, var länge sen!



Mötte upp Linnea inne i stan idag också vid lunch-tiden och käkade en god sallad på Fräcka Fröken. Massa mysigt prat och underbara minnen som återberättades. Alltid lika härligt att träffa Linnea! Får se om vi ses i helgen för en fotografering också, men då måste de ju vara bra väder hihi


Förresten så har jag hittat en jacka från Kingsland som jag är lite sugen på. Men kan inte riktigt bestämma mig för om den är snygg eller om den är "för mycket". Den är ur KL's nya collection för höst/vinter 2009.

Ladies tricolor Jacket
Kingslands populära Tricolorjacka i ny snygg färg! Vind- och vattentålig jacka som andas och är mediumfodrad. Huva som är avtagbar. Bra ridmodell, kortare framtill och går ner över rumpan bak.

• 100% Polyester
• 100g Thermofoder

Storlekar: XS - XXL
Färg: Finns i röd, blå, grå och brun.
Finns för 2065 kr hos Ryttarstugan. Tyvärr har inte dom den bruna som jag vill ha.



Visst är den snygg? Men jag vet inte om jag tycker att den är värd över 2000 kr, faktiskt. Visst att det är Kingsland och dom kan ta betalt men nja, hade det varit samma pris om Kingsland Bomber Jacket hade det varit ett OK pris, eller ?

puss tess


Kommentarer
Postat av: Emelie Persson

Jag va bara tvungen - de va såååå snyggt :P Fast måste medge att din va typ 1000 ggr snyggare och de gär mig lite irreterad.. Ska nog ialf försöka göra en ny under natten XD Vart inte så supernöjd med min..

2009-10-27 @ 17:42:43
URL: http://equilis.blogg.se/
Postat av: Anonym

ett bra tips.

Efter varje ridpass kan man spruta med kallvatten 3 min på varje ben på hästen. HAr fått lära mig det på skolan för att undvika, gallor, hältor m.m. Dt funkar på min häst.

2009-10-27 @ 18:11:17
Postat av: Emelie Persson

Jag personligen tycker inte man ska kyla ner varma leder och senor så snabbt med varken liniment - arnika eller gud vet allt som alla säger att man ska göra med benen.. de bästa är att skritta av hästen länge och ha lika lång framridning i skritt så senor och ligament hinner med.. Då blir de inga gallor eller skador samt håller man sig på bra underlag hela tiden ska man väll inte behöva oroa sig?!

2009-10-27 @ 18:44:13
URL: http://equilis.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hade nog bokat en tid hos veterinären faktiskt.

2009-10-27 @ 18:52:52
Postat av: Anna

tillägg... om det inte redan är gjort alltså.

2009-10-27 @ 18:53:46
Postat av: Linnea

Tack för idag gumman (: Jag har inte skrivit in något i min kalender i helgen så jag kan då :)

2009-10-27 @ 19:09:24
Postat av: m

håller me dem börjar gå över styr med priserna :(

2009-10-27 @ 20:06:17
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: Jennie

SJUKT SNYGG!! Men lite maffigt pris för mig faktiskt, men den var riktigt snygg. Hade gärna fått bo hos mig :)

2009-10-27 @ 20:07:14
URL: http://jensansplace.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker den är snygg men gillar inte att det står kingsland över hela armen. Det ska vara litet och diskret och inte stort och blaffigt.

2009-10-27 @ 20:39:33
URL: http://sandraramtzen.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag har provat den blåa med rött, alltså... Den bruna är snyggare, men det är nog inget jag skulle köpa, faktiskt... Och något jag stör mig på är att "Kingsland" på ärmen hamnar upp och ner när man rider. :p

2009-10-27 @ 22:53:31
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Pontus

Om det är en vrickning så ska det bli bättre och bättre för varje dag och hästen ska promeneras tjugo minuter om dagen. Borde du inte ringa och rådfråga Strömsholm t.ex? Istället öfr att dra förhastade slutsatser så ring vetrinär och fråga :)

Och jag hatar kingsland, har aldrig gillat deras kläder :)

2009-10-27 @ 23:00:17
URL: http://teamzp.blogg.se/
Postat av: alexx

åh gud, jag hatar när folk lägger sig i. Eftersom vet. inte är inkallad är skadan inte så pass stor.. dessutom är det vårat beslut om vi vill göra något sådant och inte tess i detta fall eftersom det inte är nån akut skada. Sam är så klumpig så hon har med all säkerhet vrickat till sig. OCH det viktigaste, tess har haft häst i hm 12år iallafall, jag tror hon vet själv när vet. ska tillkallas eller liknanade, och ville hon ha hjälp tror jag inte hon ber om det på sin blogg utan rådfrågar personer hon litar på. SÅ skulle jag göra iaf!

2009-10-28 @ 08:09:38
Postat av: tess

de flesta hältor går ju över med vila, så...



och jag tycker den bruna jackan är snygg, inte den blå :P

2009-10-28 @ 10:30:05
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/
Postat av: Sabina :)

den har jag! :D sjukt skön! D:

2009-10-28 @ 10:51:24
Postat av: Anna

Alltså jag förstår inte varför det ska bli så "taggarna utåt". Det är väl ingen som har skrivit något negativt här, eller? Får man inte kommentera hur man själv hade gjort? Själv har jag hållt på med hästar i över 25 år så jag vet också vad jag pratar om. Jag ser iaf allvarligt på vrickningar, och jag anser att om hästen har inflammation i en led ska de ha hjälp. Men vi är ju alla olika, och sköter därmed vårt olika, det säger jag inget emot. Men det är onödigt att brusa upp tycker jag, när ingen här ovan gått till attack direkt...

2009-10-28 @ 13:23:36
Postat av: Astrid

SV: japp men jag var den första som red honom, han hade kommit dagen innan. fanny ägde honom aldrig, det var en familj i stockholm vi köpte honom av men pelle förmedlade honom.:)

2009-10-28 @ 18:06:22
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Åsa

håller med dig totalt, visst de är Kl men strax över 2000 känns lite saftigt. men snygg som faan är den, bruna är absolut snyggast :)

2009-10-29 @ 11:42:14
URL: http://fillihoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback