10 september 2009

Linköpingstrip .

Sov hos min snygging inatt, fick kliva upp tidigt idag, buhuu. Han skulle jobba (som vanligt) och jag hade morgonfodringen i stallet så var bara att kliva upp när klockan ringde. Gick ganska fort i stallet, pysslade iordning inför min egna lilla installning imorgon. Tog en sväng i skogen med Samantha, supermysigt sådär på morgonkvisten! Hon var superfin, som alltid. Min fina lilla tjeja, tycker verkligen om henne mer och mer för varje dag! Gustav skulle galoppera på stubbåkern stod det på schemat och det gick riktigt bra idag! Hade Teddie med mig och det går tydligen Gustav igång på, för idag gjorde han till och med två bocksprång! Så de verkar som att de går åt rätt håll nu även med energin. Kanske är de matoljan? ;) hihi Hur som helst så vet jag inte riktigt vad som hände när vi var tillbaka vid stallet igen. Band upp honom i stallgången som alltid, skulle borsta av, som alltid. Men denna gång valde jag att svampa av honom lite då han var så himla svett och helt plötsligt får han världens jävla panik och bara ska loss! Han slet sönder grimman, grimskaftet och ena väggen sprack :| Han fick verkligen panik!! Som tur var stod han snällt still i stallgången direkt efter så jag kunde ta tag i honom och leda honom in o boxen, han blev nog lite chockad själv.. Ärligt talat så fattar jag inte varför han fick panik! Visst, jag vet att han är lite små rädd/löjlig när jag spolar av honom men han har inte reagerat såhär när ja svampat honom förut så ja fattar verkligen ingenting! Men de är väl min vanliga tur, när någonting löst sig så kommer ett nytt problem, aldrig kan allt få vara riktigt bra.. suck!


Efter stallet bestämde jag mig för att ta en tur till Linköping. Blev shoppingsugen, men hatar stan så tog mig en åktur, hade ändå ingenting för mig. Köpte lite saker till min fina, men ja tänker inte berätta vad hihi för tänkte han skulle få de när han fyllde! Usch, skämmer bort honom lite nu tror ja, men de är han värd, för han är bäst! :) Blev lite nya underkläder bara för min del, hittade ingenting roligt till mig själv.



puss tess

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan det inte bara vara så himla enkelt att ngt bet honom? Min ena häst kan få fullständiga frisläpp när "saker och ting" biter henne!

2009-09-10 @ 22:01:14
Postat av: Becca

hej hoppas allt är bra med dej!!Ska du inte jobba där nere något mer??

Kjam kjam på dej

2009-09-11 @ 10:02:44
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Du kanske använder det redan men ett tips är att ha säkerhetssnöre i grimman så att du hakar fast grimskaftet eller vad du nu har för att binda upp honom i. ´Jag använder vanliga balband. Anledningen till varför jag använder det är för att min häst gör precis så som du berättade lite då och då. :) *Du har en mycket intressant blogg förresten!

2009-09-11 @ 22:34:50

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback