26 september 2009

Äntligen hemma från stallet! Eller äntligen, hade kunnat vara kvar minst en timme till hihi älskar att vara i stallet dagen innan tävling och pyssla och göra hästarna snygga! Men idag var mammsen med och hon ville inte vara kvar.. Började med att raka Gustav, var tvungen, vilken jäkla päls! Var sjukt nervös, ville ju helst inte raka med den maskin jag har idag men nu hade jag verkligen inget val och med tanke på hur nervig Gustav är för allting trodde jag att han skulle flyga i taket när jag startade maskinen, men han var helt lugn!! Tyckte att det var lite obehagligt under magen och vid huvudet så där vart det inte så snyggt men i övrigt var han superduktig min lilla prins :) Sedan var det dags att börja knoppa, insåg att björntråden var slut så fick bli knoppar med gummisnodd idag och jag kan verkligen inte knoppa med gummisnodd! haha fulaste knopparna på länge blev det, men det är ju bara en träningstävling vi ska på, så kände att det inte gör så mycket. Snygging vart han iallafall :D

Efter Gustav var det Sami's tur. Gjorde hennes knoppar i boxen, orkade inte binda upp henne då de kändes som mamma hade bråttom, så hennes knoppar blev verkligen katastrof! haha, men de är tur att jag har morgonfodring och utsläpp imorgon så hinner jag ev. fixa till dom innan vi åker!

Är så sjukt peppad, och det var länge sedan jag var inför en tävling så känns sjuukt kul :D Ska bli så himla roligt att åka med båda två! Bara hoppas att dom sköter sig i transporten hihi, men nu måste jag sova! Hörs imorgon.

tävlingsfin Gustav!


och en tävlingsfin Sami :)


puss tess


Kommentarer
Postat av: Klara

åh vad fin gurra blev! lycka till imorn :)

2009-09-26 @ 22:51:59
Postat av: Anonym

vadå katastrof?? dom är ju hur fina som helst!

jag tänkte bara fråga om vad du använder för gelé när du knoppar? liksom använder du vanlig människogélé eller någon speciel?

2009-09-27 @ 08:51:52
Postat av: Camilla

Jag syr med garn! Billigare, håller precis lika bra - men är lättare att få upp när man ska ha bort knopparna!

2009-09-27 @ 17:19:30
Postat av: Linn Skjetne

sjukt fina knoppar tess :)

2009-10-07 @ 09:42:52
URL: http://younghorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback