9 september 2009

Mina största svagheter .

Fick lite inspiration från Mikeala och hennes blogginlägg om svagheter och brister. Vet man om sina svagheter och vågar erkänna dom blir de så mycket lättare att arbeta med dom!

Min grundsits .
Jag faller lätt ihop och kutar ryggen. Hamnar lätt i stolsits.


Min sits över hindret .
Underskänklarna hamnar ibland långt bak och medför att hälen blir högsta punkt istället för lägsta.


Min blick .
När jag markarbetar tittar jag nästan alltid ner i hästens man, eller på nacken. Något jag alltid gjort men måste börja arbeta bort!


Min blick över hinder .
Måste bli bättre på att blicka framåt, se nästa hinder och ridväg.


Mina händer .
Blir väldigt lätt får hård i handen och det blir mer en dragkamp. Måste lära mig att våga ta och sedan lätta och lita på att hästen inte sticker om jag lättar i handen. Har även problmen med att jag vrider om handen, tummen ska va uppåt!


Mina händer över hinder.
Fastnar ofta med handen över hindrerna för långt bak som medför att jag blir för hård. Måste våga lätta och ta fram handen en aning, utan att tygeln börjar glappa och jag tappar all kontakt.



Jag är ganska säker på att jag har fler brister, men de här dom här som jag är medveten om och verkligen måste jobba med för att få en bättre och snyggare sits. Sen finns de sånt som tålamod, nerver, hitta avstånd, inte lyfta hästen i språnget osv som vissa behöver jobba med. Därför tycker ja detta är så bra! Kolla på filmer och bilder och kolla verkligen vad dina brister är, för när du vet om dom måste du verkligen jobba med dom :)

puss tess


Kommentarer
Postat av: Frida

duktigt tess! :)

2009-09-10 @ 23:14:21
URL: http://friduusss.blogg.se/
Postat av: Åsa

jätteintressant inlägg måste jag säga :) ska nog ta och kika på mig sj lite extra :)

2009-09-12 @ 21:59:28
URL: http://fillihoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback