20 augusti 2010

Sjukling.

Det måste vara något idiotiskt fel på min kropp, jag blir ju för fan sjuk hela tiden! Denna gång är det urinvägsinfektion som spökar och det är vidrigt, riktigt vidrigt! Ännu mer vidrigt är det att jobba med skiten. Men man får stå ut helt enkelt, har ju fått medicin.

Idag skrittade jag ut en sväng på Gustav, Teddie fick följa med. Provade nya bettet idag på honom, ett tredelat egg-bett, Karina som tyckte att jag skulle prova det på honom. Tror nog de funkar, har ju ridit med det förut på honom. Vi skrittade bara idag, han vilade igår så lite på tå var han, men han behöver komma ut och skritta ibland också :) Gick bra! Imorgon kör vi lite lösgörande inför söndagens tävling.

På söndag är det alltså dags igen och tävla (tack vare Admira på jobbet som kunde ta mitt pass, tacktack!). Känner mig otroligt peppad, trots att tävlingen är på gräs och vädret har varit lite sådär. Men förhoppningvis är det uppehåll nu fram till söndag så de går att rida på banan. Vi ska till Norrköpings Fältrittklubb och hoppa två klasser. Hoppas på att Gurkan lyfter lite mer på fötterna denna gång! ;)

De tre målen för denna gång är;
- Rida från start till mål med en bra grundgalopp.
- Försöka att inte skjuta på honom så mycket inför språnget.
- Komma runt med mindre än 20 hinderfel ;)




Sist på NFK gick de väl inte så bra, men SamSam var fin ;)


Kommentarer
Postat av: caroline

vet hur det känns har också UVI just nu ska tävla på söndag hoppas det är bättre då:/

2010-08-20 @ 11:18:23
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Carro

Kul att det är på NFK, då kanske man hinner förbi en sväng. Vet du när du startar ungefär?

2010-08-20 @ 14:01:40
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, du som har en del fotokontakter, vet du om det är ngn som fotar på NFK på söndag? :)

2010-08-20 @ 17:55:35
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Postat av: Linda

kommer och fotar på söndag :)

2010-08-21 @ 00:46:14
URL: http://lindaboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback