Dagens ridning

Tyvärr blir det ingen film från dagens ridning. Mamma började jobba idag så jag var själv i stallet, dessutom glömde jag kameran hemma.

Gick upp till ridhuset idag igen. Planen var att arbeta honom lite extra trött så han inte är så bråkig imorgon när vi ska iväg. Började som vanligt efter promenaden, med 5 minuters longering. Sedan började jag arbeta honom i galopp nästan med en gång. Inte alls lika bråkig i galoppen som igår, fortfarande sparkig men klart mycket bättre idag. Övergick sedan till travarbetet och jobbade mycket på böjda spår och med halvhalter. Red på volter i olika storlekar, serpentinbågar och bågar överlag. I slutet försökte jag att flytta honom lite sidvärts för skänkeln och han fattade helt okej vad jag menade. Flyttade bara några steg på diagonalen halvt igenom.

Nästa vecka börjar förhoppningsvis träningarna ordentligt, vi behöver verkligen komma igång nu!

puss tess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback