Första ridpasset

Jag vågade faktiskt sätta mig upp på Gustav idag. Men han var långt ifrån lika lugn som igår! Började med att longera honom i 5 minuter så han fick bralla av sig, en hel del spark och bockningar där. Hoppade sedan upp och fick under dom första 15min försöka få honom att gå framåt - utan att sparka. Samtidigt försöka hålla sig kvar i sadeln och få honom avslappnad. Glömt bort att det var så jobbigt att rida ;) hihi blev bara väldigt basic såhär första gången på en månad. Dom sista 10min kunde jag faktiskt rida honom ganska avslappnat i trav och galopp, han hade en helt okej form och bra tempo. Blev att böja, ställa och runda lite på volt sen fick de räcka för dagen.

Tyvärr ligger inte sadeln bra, så blir att ringa Sharpman imorgon och se om det finns någon akuttid. Dessutom fick jag ont i ryggen igen, så min sits är långt ifrån bra. Börjar undra om de kan va sadeln där också, tycker ja hamnar lite i stolsits..


puss tess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback