Dressyrtjafs

Idag var min kära vän Bilinda med i stallet, puss på henne! hihi vi traskade upp till ridhuset med Mr. Gustav. Min veckoplanering blev lite åt skogen denna vecka, den kommer inte alls se ut som jag skrev.. Hur som helst, red i nya sadeln idag. Vi var fruuktansvärt osams i början jag och lillprinsen! Han skulle bara slå upp huvudet, gå emot bettet och sparka *morr* Men mot slutet blev vi sams och han kunde faktiskt slappna av och jag kunde arbeta ordentligt, kändes skönt att avsluta på ett bra sett. Billis var snäll och filmade lite i slutet så film kommer nedan.

Nu måste jag skärpa mig med min egna ridning. Igår ställde jag in ridningen pga ont i kroppen och tandvärk och idag kände jag av smärta i ryggen som gjorde att ridningen inte blev 100%, vilket inte är bra. Borde börja träna på gym igen, min kropp orkar verkligen inte..

Hur som helst, imorgon blir det galopp i snön och på torsdag testar vi dressyrsadeln igen! Nu till filmen. Var snälla med kommentarer, kom ihåg att det är första gången för mig & Gustav i dressyrsadel hihi



puss tess


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tycker faktiskt han börjar se riktigt trevlig ut :) att han slår lite så med huvudet tror jag beror på lathet, ett sätt att komma undan jobbet helt enkelt. Jag tror att när han kan slappna av mer från början och du kanske kan börja där du är nu på filmen - där ni avslutar, kommer han att kunna bli hur trevlig som helst!

2010-01-12 @ 16:50:22
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Emma

Ser ut som han växt till sig massvis under vintervilan? Han ser mycket trevligare ut, även fast han tjaffsar lite. Ser ut som en blivande dressyrstjärna ;)

2010-01-12 @ 16:56:42
URL: http://eemmasvensson.blogg.se/
Postat av: Klara

han blir ju riktigt snygg o maffig när han vill :) du gör ett dunder jobb med han iaf!

2010-01-12 @ 17:11:32
URL: http://klaralindstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker han börjar se mycket finare ut!! Bra jobbat!! Som tidigare har sagt så skulle man ju vilja ha honom mer avslappnad, och kanske länga ut halsen lite mer. Men det kommer med styrkan. Kämpa vidare bara så kommer det bli jättebra det där!!

2010-01-12 @ 17:11:36
URL: http://walencia.blogg.se/
Postat av: Pontus

för fan Klintestam, läng lädrerna två hål och sätt dig ner. Visa dressyrfittan i dig nu ;)Jag har sett dig tidigare i dressyrsadel, jag vet att du är ämnad för det ;)

2010-01-12 @ 17:12:25
URL: http://pontussundstrom.blogspot.com
Postat av: maria

Han ser verkligen super fin ut! Jag har en liten sak jag undrar över, vad var det som du fastnade vid när du provred Gustav? vad var det som gjorde att du köpte han? eftersom du ev ska sälja han nu så tänkte jag att det måste ju vara nått du fastnade för när du köpte han, å om det inte finns kvar hos han?! fast det är ju alltid svårt att köpa häst särskilt unghäst, man vet aldrig vad man får =D

2010-01-12 @ 17:14:16
Postat av: Bilinda

Såå fin på slutet! Och som Jennie skriver sa ju vi med, att han bara försöker komma undan, han orkar helt enkelt inte! Men han är en stjärna Tessan! Puss på dig <3

2010-01-12 @ 19:15:25
Postat av: Rosanna

Väldigt OT; men vad har du för storlek på din Prestige Versailles? Är på g att ev köpa en sådan :)

2010-01-12 @ 19:26:00
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/
Postat av: S

Tycker att han utvecklats jättemycket! Bra jobbat! Ett tips: när han börjar krulla ihop sig lite för mycket som det ser ut som han ibland gör, sitt tillbaka lite och flytta handen några centimeter framåt, gör så hela tiden tills han ärligt går fram till bettet och inte krullar ihop sig. Har själv erfarenhet av hästar som "krullar" och det är så svårt att komma åt dom! Men man måste verkligen vara konsekvent, det finns verkligen inga genvägar där...

2010-01-12 @ 20:25:58
Postat av: alexx

jag tror att det skulle hjälpa dig att träna dressyr för nån för att få fram honom så han inte går bakom och så han slutar slå :) Ur försäljningsyfte är det ju bara bra ju bättre han går i dressyren med. :)

2010-01-12 @ 20:32:24
Postat av: Anonym

STOR skillnad med denna sadeln, ha trivs mkt bättre med denna, det syns tydligt! Rid i den så mkt det går. Han slutar slå med huvudet när han har styrkan helt.

2010-01-12 @ 20:35:03
Postat av: Louise

Vilken skillnad det är på honom sen sist jag kikade in här!

Är det en synvilla eller travar han kortare med ena bak?

2010-01-12 @ 21:32:55
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Louise

Skit i min fråga, ganska självklart att han är lite ojämn i sidorna, han är ju unghäst. :)

2010-01-12 @ 21:47:01
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Johanna

vilken goding han e då =)

så maffig o musklad ser han ut o ha blivit. men som du skrev vilan gjorde verkligen susen.

fortsätt o ha tålamod med honom, han kommer bli fin! (finare)

2010-01-12 @ 22:01:35
Postat av: www.corallensrodtott.blogspot.com

han ser jätte fin ut! gillar verkligen hans utseende, blir nog en riktigt fin dressyr häst ;D haha!

2010-01-13 @ 00:05:02
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Så fin han är! :)

2010-01-13 @ 23:01:45
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: sofia

Är du på allvar "vän" med pontus? eller har jag missuppfattat. Som vän borde du väl då veta att hans pappa känner jan brink (ja eller hur haha), att han inte betalar stallhyra någonstans och därför blir vräkt, att han stulit ifrån sina stallkamrater, jag kan fortsätta i all evighet. Varför jag nämner detta är för att jag inte begriper hur folk kan tro på hans lögner som han ständigt varje dag spottar ur sig. Nämnde jag föresten att han 2008 red fjord SM i dressyr. ( jaja han finns ju inte i resultaten men visst gjorde han det, han lyckades säkert kvala också) zäta är ju en helt otrolig häst som hoppat 140.. ( helt fantastiskt att pontus inte kunde styra an mot ett hinder på höjden av 60cm innan zäta drog i handbromsen och gjorde en tvärnit. Helt begripligt va, att pontus och zäta (som är så mycket bättre än Robin Z och Briar 899 avkommor ) har en egen sponsor...

Hjälp mig någon snälla att få in grabben på psyket...

2010-01-14 @ 10:14:10
Postat av: sofia

glömde visst en viktigt bit utav historien, den då ett par bekanta fått tag i en utbildad unghästberidare som tävlat höga klasser och nu var beredd att hjälpa nybörjare.. 50kr/lektion skulle han ha.. Pontus sundström hette han visst..



2010-01-14 @ 10:16:59
Postat av: Anonym

om du fortsätter låta han gå bakom och släppa bakbenen kommer du snart inte ha ngn häst kvar!!!!

2010-01-14 @ 13:13:10
Postat av: Marie

HAHAHA Låter som den pontus vi känner, sofia! Nu har han tydligen tränat nåt ponnylag i Laxå i alla fall - var bara tvungen att dubbelkolla det och det verkar sant. Otroligt men faktiskt sant. Inte mycket som är det annars... ;-)

Fast nu har han stängt ner sin dressyrblogg (http://ps-dressyr.blogspot.com/) och hängt ner skylten verkar det som. Eller???

2010-07-11 @ 18:21:22
Postat av: Maria

Dendär Pontus, slutar han aldrig? Har ett par egna erfarenheter och allt började med att min havre började ta slut väldigt, väldigt fort!

2010-09-05 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback