Läsarfrågor

Mycket frågor blir det, men ni får stå ut. Är ju trots allt ni som frågar ..



Tips; vrid upp tummen ist för å lägga ner händerna som på ett styre, då viker sig handlederna alltid lite neråt. sjukt fin sits o balans annars och snyggt jobbat med en unghäst som inte ser helt lätt ut!
- Det är precis min svaghet, händerna. Hamnar alltid innåt och vridet åt fel hål! Men ska tänka på det, när mamma är med tjatar hon på mig :) Tack!!


Vem eller vilka tränar du för?
- Just nu, inte för någon. Träningarna har inte kommit igång än tyvärr. Annars Daniel Svensson, Lotta Björe, Kerstin Bindekrans. Förhoppningsvis ska jag börja träna för Karina Möller också!


Ursäkta, det var inte meningen att du skulle bli upprörd. Jag har läst din text ordentligt.
Men nu ska jag inte säga ngt mer, hoppas du hittar en tränare snart som är bra på unghästar så du får den hjälp du behöver.

- Du behöver inte bli om ursäkt. Men om du nu läst texten som du säger förstår jag inte varför du skrev så? Jag har bra tränare, som är bra på unghästar. Men än en gång, träningarna har inte kommit igång än.


Visst är han 6 år gammal? I högsta grad dax att lära honom sidförande hjälper, du får jättesvårt att ta igenom det du strävar efter när du inte kan flytta honom...
- Nej han är 5 iår. Och om du följt min blogg vet du också om att han är sen i sin utbildning. Och som jag också skrev sist, det är någonting jag börjat lära honom nu! Han är lättlärd och snabblärd så han kan nog flytta för skänkeln inom snar framtid. Vi jobbar de på... Men bron byggs inte på en dag!


Förstår inte varför du bloggar öppet överhuvudtaget när du i 90% av fallen blir irriterad över folks kommentarer. Vad har hänt med den gamla harmoniska Tess som alltid var glad och positiv i bloggen? Jag får en negativ känsla när jag går in på bloggen, hur mår du innerst inne?
- För det första överdriver du extremt tycker jag. Jag blir absolut inte sur till 90% av de folk kommenterar. Men när folk uppenbarligen inte kan läsa en text ordentligt innan dom skriver, så man gång på gång får upprepa samma sak 100 gånger, går det tillslut till en gräns. Det tror jag du förstår också, eller? För det andra är bloggen i första hand enbart till för mig. En hjälp för mig så jag får skriva av mig, en tränings- och tävlingsdagbok. Att jag sen har den öppen är för jag vet folk som faktiskt vill läsa om hur det går för mig och jag anser det som onödigt att ha den skyddad, då kan jag lika gärna skriva i ett word-dokument varje dag. Och för det tredje, om du nu får en negativ känsla när du går in på min blogg - sluta gå in på den? De är ingen som tvingar någon att läsa eller ens kolla, de är upp till var och en, tråkigt dock att du känner så. Hur jag mår innerst inne, vet jag knappt själv. Men jag är inte samma människa som när ja hade Peisan, mer än så behöver jag nog inte säga..


puss tess


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är ju mer taggig än en kaktus. Förmodligen ingen som vill dig nåt illa genom att läsa och kommentera.

2010-01-19 @ 18:33:50
URL: http://emakvist.blogg.se/
Postat av: tess

men om ja nu är sååå taggig förstår ja inte varför du läser? ärligt.

2010-01-19 @ 18:35:43
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: m

ae ja förstår tess iaf, kritik visst de e bra! både possetiv och neggativ men inte när man skriver de på ett elaka sätt, då e de ju enbart för att man vill vara dum, inte för att hjälpa till.. :S

2010-01-19 @ 20:32:26
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: erica

Karina Möller är superbra ;)

2010-01-19 @ 20:55:22
Postat av: Jennie

Kritik är bra till en viss gräns, när det går över styr tycker jag inte man kan kalla det kritik längre. Många i dagens läge kan inte avgöra var den gränsen går.. Och människor ändras, man kan inte alltid vara samma människa hela livet ut, det händer saker bra och dåliga och de formar en till den man är eller blir. Jag tycker du gör ett kanon jobb både med bloggen och hästen! Puss på dig! :*

2010-01-19 @ 21:32:51
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! jag vill bara berätta för dig att jag tycker gustav är jättefin, och att du rider honom kanon bra. har följt din blogg sen innan du köpte pesian, och jag gillar att läsa den! har aldrig ens tänkt över att du gör något fel med din häst, som många andra som läser verkar göra. Har aldrig lämnat en kommentar här, men orkar liksom inte se alla dumma kommentarer längre utan att skriva något. förstår att du blir irriterad över dem.



Jag kan bara tänka mig hur det har varit denna tid utan Pesian, skulle aldrig kunna säga att jag vet hur du känner. Jag kan bara säga att jag tycker du är enormt stark!



Hoppas att du får en underbar semester och att allt känns lättare när du kommer hem!!



2010-01-19 @ 22:31:15
Postat av: ....

jag läser din blogg nästan varje dag o jag kan inte fatta hur du orkar svara på allt folk kommenterar om de du gör med din häst o hur du rider.

man kan ju undra om alla som kommenterar rider så himla bra själva.

visst att de finns saker man vill förbättra men de finns de på alla som rider.

jag tycker att du gör ett bra jobb med din häst forsätt kämpa på motivationen kommer säker tillbaka när du kommer hem från er semester.

alla människor kommer in i dåliga perioder då o då.

fortsätt som du gör o försök komma igång med träningen så kommer de säkert gå jätte bra, gustav har ju blivit jätte fin sen du fick honom..



ha en helt underbar semester o hoppas du kommer hem med ny o härlig energi:D

2010-01-19 @ 23:28:50
Postat av: Madde

Ska jag vara ärlig blev jag VÄLDIGT förvånad när jag läste om "I högsta grad dax att lära honom sidförande hjälper, du får jättesvårt att ta igenom det du strävar efter när du inte kan flytta honom".



Högsta grad? Förstår inte riktigt, hästen ska inte prestera fören den är 6. Dom ska hålla fram tills dom är 20-25 tycker jag så varför rida slut på en sådan FIN häst? Det är väl onödigt?



Varför inte koncentrera sig på att få en harmonisk ridning som tess verkar försöka? Varför inte ta det i den takten som hästen klarar av? Det ska vara ett samspel mellan häst och ryttare och INTE DEN SKA KUNNA DET OCH DET NÄR DEN SI OCH SÅ MÅNGA ÅR!



Ingen unghäst ryttare kanske?



Tess, han blir bara finare och finare : ) Tänk på att alla bebis hästar har motgångsperioder, men tar man sig igenom dom brukar det bli 1000 gånger bättre : ) Keep going!

2010-01-21 @ 13:01:36
URL: http://chanellealm.blogg.se/
Postat av: Helene

sen när blev sidförande skänkel något som är skadligt för en unghäst? Snarare är det väl så att det främjar att kunna hitta en ergonomisk arbetsform där hästen kan stärka sig och komma i balans. det är ingen överkurs vi pratar om : ) du får nog läsa inlägget en gång till innan du bestämmer dig för att det handlar om att den ska kunna en sak för att den är x antal år. det som avses är att det blir svårt att komma vidare med de problem hon upplever när hästen inte förstår sidförande skänkel.

2010-01-21 @ 14:01:51

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback