Lösgörande arbete

Gårddagen bjöds på lite lösgörande dressyrarbete i ridhuset för Gustavs del. Var lite tungt att vara i stallet och se Chess tomma box, men vi hoppas på att Frida orkar tillbaka till stallet så småningom! Har erbjudit henne att prova Gustav någondag, hoppas hon vill prova! :)

Men för att återgå till arbetet. Jobbade honom i trav, mycket på volt för att han skulle släppa igenom innersidan. Men jag låser mig själv lite, mjuknar för mycket i handen och hamnar lite i undertempo. Måste våga rida på honom framåt, bakifrån så jag får stödet i handen och inte glappar så mycket som jag gör nu. Dessutom arbeta honom hela tiden, komma på nått nytt hela tiden så vi inte bara rider runt, runt, runt och kämpar med formen. Nått att tänka på! Men jag tyckte han jobbade på bra, blev lite kort och stum i vissa stunder, men riktigt fin mot slutet när jag faktiskt aktiverade honom!

Mamma var med och filmade! Tyvärr blev det bara film från början av passet, men jag hoppas det är okej iallafall! Idag ska vi upp till ridhuset och hoppa lite, ska bli roligt :)

Förresten, kommer inte att bli jättemycket uppdatering på helgerna framöver. Det är mer eller mindre enda tiden som jag verkligen kan umgås med vänner och pojkvän och då vill jag inte sitta framför datorn. Uppdaterar så mycket jag kan, men annars kommer full bloggning på måndagen efter helgen sen!





puss tess


Kommentarer
Postat av: jannica

Nu börjar det se riktigt bra ut! jätte kul skönt att du inte gett upp. Har du testat att rida på hackamoore någon gång? jätte kul att läsa vad du skriver, man kan lära mycket av varann! jätte tråkigt med den söta lilla ponnyn, vi förlorade vår ena i september, det är hårt!

2010-01-17 @ 17:40:50
Postat av: sofie

ett till tips kan vara att du tittar upp mer :)..

jättebra blogg och du är göörduktig!

2010-01-17 @ 17:53:06
Postat av: Rebecka

2010-01-17 @ 18:05:55
Postat av: Rebecka

Hur gör jag egentligen...

Jag skulle fortfarande vilja ha lite längre hals o lägre nacke, nu när han blir så kort o hög spänner han överlinjen o kan inte komma upp med ryggen. Fastna inte på volten i samma varv för länge, byrt varav ofta, variera tempo o storlek. Forma o rid fraqm med innerskänkeln o färsök att vara still i inner, den får inte gå bakom ytterhanden. Tycker takten i traven var lite sämre än vanligt. Men det är så svårt att se med bara en liten film. Du är fortafarnde 100 gånger bättre än mig!

Mkt lättare att säga än att göra, jag vet precis vad jag gör fel fel o vad jag borde göra men ändå sitter jag fast i samma, hopplös...

2010-01-17 @ 18:10:21
Postat av: m

han e fin tess!:)

2010-01-17 @ 23:18:30
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/
Postat av: alexx

jag skulle vilja testa honom nån gång (: se hur han är nu att rida lille plutten. vi får helt enkelt göra ett byte, du får hoppa min stora sak och jag får rida lite dressyr på Gustav. då får båda göra det dom tycker är roligast ;)

2010-01-18 @ 07:04:28
Postat av: Louise

Du gör ett bra jobb, Tess !

2010-01-18 @ 20:09:18
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ni gör jätte framsteg! Tycker han börjar komma lite högre upp nu och är mycket mycket stadigare :) Du gör ett kanon jobb Tess!

2010-01-18 @ 21:16:07
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Sofia iaa Boström

Jag gillar honom och dig så mycket det vet du.. Jag blir så sugen på att rida honom när jag ser honom. Jag har så svårt att förklara med ord hur jag skulle vilja se han och hur jag skulle ridit honom (dels för jag inte suttit på honom) men jag skulle nog rida fram mycket mer och satsa på mera lång och låg, inte så mycket flippande med tyglarna utan en stadig hand och mycket ridning på yttersidan..Skulle koncentrerat mig mer på kroppen än huvudet och sen vet jag inte hur du ställer dig till det men jag rider med mycket mer övergångar.. Svara gärna, kämpa på <3

2010-01-18 @ 22:17:22
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Ni är på väg åt rätt håll :)



En fråga till agående Versaillen, är din permanentstoppad?

2010-01-19 @ 00:19:42
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker att du gjort honom jätte fin!

Som sagt allt händer inte över en natt och det krävs träning för framsteg och jag tycker att du har gjort ett jätte bra jobb med honom. Som du även säger, allt syns inte på film! Lycka till i framtiden :)

2010-01-19 @ 14:49:28
URL: http://lindaroth.blogg.se/
Postat av: Bäxx-18år med drömmar

Han är så himla fin!!

Du är riktigt duktig med :) Gillar att titta på filmerna varje gång, :)

2010-01-19 @ 18:37:56
URL: http://rebeckaniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback