Dålig som ryttare

Hej jag har följt din blogg lite anonymt i flera år. En tanke som slår mig är att du bromsar alla dina hästar, du arbetar emot dem istället för med dem. I fallet Gustav verkar det vara du som är problemet, inte utrustningen, inte miljön, inte gustav som individ utan det verkar faktiskt som att det är du som påverkar honom negativt.

Som en sista reflektion tror jag inte att han är ämnad för hoppning, han verkar stressad och inte speciellt tillfreds med det, ni som kombination verkar inte heller fungera. Hur gärna man ibland vill så måste man inse fakta och jag tror både du och Gustav skulle bli lyckligare på varsitt håll. Det finns säkert en bättre häst för dig där ute som du passar bättre ihop med. Och det finns säkert en bättre träning och miljö för Gustav där han skulle vara en lyckligare häst.


- Nämen Tack Kristin för den, värmde otroligt mycket och helt plötsligt mår jag så mycket bättre! Hur du bara kan slänga ur dig så få fruktansvärt mycket negativt om en människa du aldrig sett eller träffat är helt jävla sjukt. De här är verkligen den negativa delen med blogg och hästliv. En människa som DU kan verkligen få en att hamna i botten, må skit och tappa allt vad heter självförtroende! Gustav kan lätt bli hopphäst, de handlar bara om att markarbetet måste fungera först. Att han och jag inte riktigt funkar ihop är något jag nämt länge (något du borde veta om du följt min blogg i flera år) och att han dessutom kommer säljas är heller ingen hemlighet. Men att skriva att han kan hamna nånstans där han kan vara en lyckligare häst, VAD FAN VET DU OM HUR LYCKLIG HAN ÄR!? Han får hur mycket kärlek och omvårdnad som helst, så hur faaan kan du ens yttra dig om en sån sak?! Uppenbarligen tycker du att jag är dålig som ryttare eftersom ja arbetar emot dom, ja men då kanske ja ska lägga ridningen på hyllan då? JA, jag tar åt mig stenhårt, är de så jävla konstigt? Du har precis fått mig att hamna i tårar, så ja ville bara att du skulle få ett eget inlägg och ett stort jävla tack för att du fått mig att må skit - ännu en gång!

Kommentarer
Postat av: Jolin

Efter såna här kommentarer förstår jag helt och fullt varför du inte har lust att blogga längre. Fyfan, vad korkade och okänsliga människor det finns. Sorgligt.



Ta inte åt dig alltför mycket dock. Jag kan lova att 99% av alla som läser din blogg ser på dig som en idol och förebild. Det gör iallafall jag. Du är jätteduktig! Kram

2010-05-27 @ 11:49:42
URL: http://www.jolinmalmquist.com
Postat av: IDA

Det finns människor till allt. Ta inte åt dig, det är inte värt att lägga ner tid och tårar på obetydliga, avundsjuka människor. Jag hejar på dig och tror stenhårt på dig och Gustav!

2010-05-27 @ 11:54:53
URL: http://ohyees.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! jag förstår inte hur folk kan skriva så som aldrig sett dig rida eller träffat dig på riktigt.

Jag följer din blogg dagligen sen i typ 1 års tid. Jag blir så glad över nya inlägg med tipps och hjälp. Jag kan inte berätta hur mycket dina tipps har hjälpt mig på vägen med min unghäst. De känns ibland som utan din blogg och tipps så skulle jag inte klarat av att fortsätta med han.

Fortsätt blogga för en del som läser din blogg behöver den...

2010-05-27 @ 11:59:57
Postat av: tess

synd att pucko-idioter inte kan vara tysta om de inte har något vettigt att säga... hoppas du kommer över pucko kommentaren, för jag tycker du är helt fenomenal på att rida, och önskar att jag hade kunnat rida åtminstonde hälften så bra sm du gör! ♥

2010-05-27 @ 12:46:50
Postat av: Malin

Ojoj, snacka om att den tjejen är en läktareryttare!!!

Typiskt folk att hitta på saker som de kan klanka på, blir så frustrerad! Hon har ju inte ridit dina hästar du har haft, det kan ibland se lätt ut från marken men när man kommer upp på ryggen så är det tvärtom.

Jag har ridit en del unghästar och jag tycker verkligen inte att du bromar dem.

Hon tycker kanske att han är fin och vill köpa honom billigt;) Hon är avundsjuk!!

Vet att det inte är lätt men försök inte ta åt dig, du gör ett toppen jobb!

Kram

2010-05-27 @ 12:49:34
URL: http://mea84.blogg.se/
Postat av: Ida Norlin

Men herregud, så himla taskigt!!! Tycker du ska strunta i den där kommentaren helt och hållet.

2010-05-27 @ 13:20:31
URL: http://inhast.blogg.se/
Postat av: Jennie Kristensson

FAN vad jag blir irriterad. Jävla idiot. Jag vet att man tar åt sig, jag vet att denna kommentaren påverkar dig som fffaaan. Men jag hoppas att du innerstinne vet att allt detta är i avensjuk. Och att det finns så många andra som ser upp till dig! Jag tycker iaf att du gör ett kanon bra jobb, o han är inte lätt! Att han inte skulle varra lycklig, där yrar hon totlat i natt mössan! Och jag är glad att ha dig som vän, massa styrke kramar till dig!<3<3

2010-05-27 @ 13:21:21
URL: http://jenniekriistensson.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken jävla idiot.Men som alla andra säger så ta inte åt dej, hur svårt det än är!!! HAr intew följt din blogg särskillt länge men tycker du är en duktig ryttare och hästen är verkligen jätte fin, sen visst är det massa jobb med honom men du gör ingenting som påverkar honom negativt på något sätt!!! SÅ fortsätt kämpa och skit i vad andra tycker. Är baar ren avundsjuka från dessa personer som ger negativa kommentarar!!!

2010-05-27 @ 13:26:32
Postat av: sabina

jävla fittejävel rent ut sagt. hon kan o slänga sig jävligt hårt i väggen o se sig åt ett nytt liv någon annanstans. att hon ens skriver är ju rent sjukt.

2010-05-27 @ 13:27:34
Postat av: Anna

Hon kan nog bara beskrivas med ett ord: A V U N D S J U K A !!! Det finns ju folk till allt............Tycker duverkar grymt ambitiös och talangfull!! :)

2010-05-27 @ 13:51:09
Postat av: Joanna

Ta inte åt dig Tess!

2010-05-27 @ 14:14:38
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: alexandra

BRY DIG FÖR FAN INTE OM DENNA MÄNNISKA ! uuuuuush för sånt folk! tviiiiii

2010-05-27 @ 14:39:13
URL: http://alexjornevi.blogg.se/
Postat av: Sofia iaa Boström

så jävla onödig kommentar! ta inte åt dig och skaka av dig skiten! <3

2010-05-27 @ 15:12:24
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Herregud det var det värsta :( Fy så tråkigt att man ska behöva stå ut med sådanahär påhopp!! Jag hoppas männinskan hör av sig igen och ber om ursäkt faktiskt! Tror inte den männinskan mår så bra med sig själv faktiskt, det är ju ingen ursäkt men en förklaring kanske till det hemska uppförandet. Har själv råkat ut för psykfall som mått dåligt själva så har det fått gå ut över mig, ingen hit!! usch man blir så ledsen!! Ta absolut inte åt dig, jag vet det är svårt, för det man har läst det etsar sig fast liksom, tyvärr är det ju det människan vill, fördärva för någon annan så den mår bättre själv... Kram på dig (känner inte dig, men följer bloggen)

2010-05-27 @ 15:41:56
Postat av: Kristin Mellqvist

Det där var inte alls snällt sagt. Alla gör vi väl så gott vi kan? Vi rider väl hästarna efter bästa förmåga allihop. Ta inte åt dig för det är rena påhopp det där. Åsikter kan alla ha men man behöver inte vräka ur sig dem hur som hellst i någons blogg så här. Kämpa på!

2010-05-27 @ 19:02:09
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad är det för fel på människor?



Du är jätte duktig! Hon som skrev det är bara avundsjuk, att hon inte har haft möjligheten till så finna hästar som du har.



Jag förstår om du tar åt dig, men det bör du inte göra! Du är jätte duktig och du rider och sköter Gustav väldigt bra :)



Sen har alla sina brister gäller tom elitryttarna och du är en av få som tar hjälp av människor för att fixa det! Det är något alla borde göra :)

2010-05-27 @ 19:19:34
URL: http://warhammer.blogg.se/
Postat av: Sophia

Ta inte åt dig, alla som läser din blogg tror jag vet att du tar hand om din häst bra och jag tror absolut att han är lycklig!

2010-05-27 @ 20:55:36
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Alex

jag tänker på dig vännen! :) <3 du är bra!

2010-05-27 @ 21:13:04
Postat av: Johan

Idiot tjej! Hon vet förfasen inte vad hon snackar om. Idiot! Gustav är superfin och du rider honom jättebra! Idiot, blir så irriterad när jag läser sånt här. Ta inte åt dig, jag vet att det är svårt, men jag lovar dig, hon är inte värd det :(

2010-05-27 @ 21:41:27
URL: http://jwessner.blogg.se/
Postat av: Sandra Ramtzén

Ta inte åt dig för fem öre för det är bullshit så det skriker om det!

2010-05-27 @ 22:08:18
URL: http://sandraramtzen.blogg.se/
Postat av: Julia

Vilken j*vla idiot!! Ta inte inte INTE åt dig Tess!! Om hon nu följt din blogg i flera år, så borde hon veta vilka framsteg du gjort med dina hästar, hur pass långt du tagit dom inom ridningen, hur DUKTIG du är på att rida, och herregud, det enda du skrivit om dom senaste veckorna/månaderna är ju om att du funderar på att sälja Gustav för eran egen skull! Du ska inte ta åt dig, jag har aldrig träffat dig, men jag vet att du är en duktig ryttare! Nä Tess, du är en GRYMT duktig ryttare, och jag tror jag skrivit det förut, men jag skriver det igen, skulle MER än gärna skicka min fröken fräken Razoka till dig på tillridning och utbildning! :) Och hon skickar jag inte till vem som hellst ska du veta, hon är ju mitt hjärta! :)



Stå på dig tjejen, du är grym! :)



Styrke kramar i massor!

2010-05-27 @ 22:17:42
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: Rebecka

fortsätt tro på dig själv Tess det är det enda du kan göra, du kommer alltid få tråkiga komentarer, det är en del av hästvärlden, det går inte att komma ifrån.

Kram

2010-05-27 @ 22:20:13
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skit i henne och läs alla positiva kommentarer du får här! Så himla himla tråkigt att endel människor ska behöva trycka ner andra för att själva må bra. Jag tycker du ska kämpa på och tänka på att det faktiskt börjar gå frammåt, att du är en jätte duktig ryttare och att du är stark och kämpar på! VI håller alla på dig!

2010-05-27 @ 22:32:18
URL: http://jmmnk.blogg.se/
Postat av: Emma

Äh, på ren västgötska: skit it. Det är ju faktiskt så att du vet ju om tillgångar och brister som både du och hästen har. Alla har vi ju fel som vi nästan alltid gör trots att vi vet om dem och trots att vi verkligen försöker jobba bort dem. Jag har sett många träningar när proffs har tränat och de får liksom höra samma saker som alla vi andra. För det är svårt att rida. Stå ut och stå kvar Tess! Och ta ingen skit!

2010-05-27 @ 22:32:35
Postat av: Klara

Gumman <3 ta inte åt dig.

2010-05-27 @ 22:45:45
Postat av: Olivia

Vad chockad jag blev när jag läste detta, det är ju helt sjukt att folk kan slänga ur sig sånt! Kan bara hålla med alla andra som skrivit att du är jätteduktig och att du verkar göra ett kanonjobb med Gustav!

2010-05-27 @ 23:13:32
URL: http://enligtolivia.blogspot.com
Postat av: Bella

Det finns människor till allt, och tyvärr inom "hästbloggsvärlden" finns det gått om "förståsigpåare" som hela tiden anser att de rider och sköter sina hästar bättre än alla andra. Tro på dig själv Tess, du är superduktig som kämpar med en bångstyrig unghäst som Gustav faktiskt är. Så strongt av dig att ta hjälp av någon annan för att få hjälp att komma ur en negativ spiral. Sen att alla hästar och alla ryttare inte fungerar tillsammans...det har du ju själv redan kommit underfun med eftersom du bestämt dig för att sälja, och det borde väl ändå den som skrev kommentaren veta om hon "följt dig i flera år".



Ta inte åt dig, även fast det är svårt att låta bli. Plocka fram alla gamla videofilmer du har från tävlingar och träningar och sug i dig lite positiv energi, för DU ÄR DUKTIG. Tvivla inte på det!!

2010-05-27 @ 23:53:26
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Jenny och sami :)

vilken elak jävel ! jag tycker du gör ett jätte bra jobb med gustav och du gjorde ett super jobb med sami :)

2010-05-28 @ 00:54:28
URL: http://jeeennnyyy.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Jag blir galen på sånna där idioter!! Man blir så sjukt ledsen över sånna här onödiga kommentarer... Men ta inte åt dig, inget av det stämmer!

2010-05-28 @ 09:18:17
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: s

vet att det är svårt, men försök att strunta i sådana kommentarer. Man märker på lång väg att det där är avundsjuka, faktiskt.

Jag tycker du rider väldigt mjukt (och eftersom du gör det så tror jag knappast att Gustav blir stressad pågrund av dig, man kan ju knappast rida mjukare..)

2010-05-28 @ 09:32:53
Postat av: Elin

MEN SLUTA SNACKA OM AVUNDSJUKA PÅ EN GÅNG!!!

Visst, det var riktigt taskigt skrivit och jag förstår att det är skitsvårt att bara strunta i o lägga bakom sig.

MEN SNÄLLA, vissa av er som kommenterar, DET BEHÖVER VÄL FÖRFAN INTE HANDLA OM AVUNDSJUKA FÖR DET, bara för att tjejen uppenbarligen inte är en fan av Therese.

Gah, på bloggläsare...

2010-05-28 @ 10:02:02
Postat av: Kristin

Usch, det finns många sådana där :(. Jag säger bara; Sitt upp och gör det bättre själv då...MORR. Ta inte åt dig! Såg dig och Gustav i Hageby och gillade det jag såg på banan (jag såg första klassen)! Att folk har mage att uttala sig när de inte ens känner hästen.

2010-05-28 @ 12:03:31
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/
Postat av: isabelle

va i helvete? hur orkar människor alltid tracka ner på människor för att få sig själv att känna sig bättre!? så jävla typiskt hästfolk! usch va arg jag blir!

och det är verkligen inte sant!

dom bilder och videor jag har sett dej och gustav tycker ja ni passar perfekt! Han hoppar jättefint & du också!

ta inte åt dej, allt handlar om avundsjuka!

2010-05-28 @ 12:32:01
Postat av: elinor

fy fan tess, låt det rinna av bara, du är jätte duktig du får verkligen inte ta åt dig av sånt där skit. jag får liknande påhopp då och då också från anonyma människor, de är avundsjuka och tål inte att se att du har det bra.

2010-05-28 @ 21:24:26
URL: http://engelstoft.blogg.se/
Postat av: Sandra

Följt dig sedan Billy tiden, och tycker du verkar vara en toppen tjej som har tagit alla dina hästar långt! Tjejer som skriver sånt är bara avundsjuka! Helt ärligt.. Du är grymm! Fortsätt så!

2010-05-29 @ 11:22:42
Postat av: Sofia

du ska verkligen inte ta åt dig!!!

kom ihåg att du känner din häst bäst och vet vad som är bäst för den. Ingen annan.

2010-05-29 @ 17:26:49
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Emmah Fält

Försök att inte ta åt dig, även om det är svårt. Jag tror på dig, vi tror på dig! stå på dig, du är duktig ! :) kram

2010-05-30 @ 13:34:31
Postat av: sofia

Vilken jäkla nöt.. Även om hundra personer skriver bra saker så är det den enda lilla negativa kommentaren man tar åt sig. Gör inte det! Inse att den här nollan aldrig kommer att bli något annat än en läktarryttare och förstå-sig-påare. Jag hoppas innerligt att denna människa skäms ihjäl när hon läser dessa kommentarer. Är man så förbannat elak så man kan häva ur sig uppenbarligen vad som helst så hoppas jag att hon mår förbannat dåligt nu. End of story.

2010-05-30 @ 15:45:13
Postat av: sofie

wtf jag fick exakt samma kommentar, fast d stod toto ist för gustav, att jag bromsar alla mina hästar osv.. sjuk människa, ta inte åt dig!!

2010-06-02 @ 23:02:02
URL: http://orlysofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback