Läsarfrågor

En fråga, är han ryggröntgad?
- Nej Gustav är inte röntgad

Är han röntgad i ryggen någon gång?
- Som sagt, nej inte röntgad. Han kommer att röntgas förhoppningsvis ua i höst som ja planerat.

Kan inte du skriva hur ni får honom att hoppa med ryggen och inte knipa bak? Har du några tips?
- De Björn gjort är ju framför allt markarbetet, att få honom lösgjord. Sen när dom hoppat har han använt sig av "pilen". Alltså ett räcke med två bommar på sidorna som bildar en pil. De gör att hästen för de första ramas in och kommer mitt på hindret och att den inte lägger sig för nära hindret. Dom hästarna ja prövat detta på har hoppat mycket bättre med sin kropp, så värt att testa :)


Börja brett mellan bommarna och ta in dom spetsigare vart efter.

Gör du designer?
- Nej, jag är heeelt världelös på de där. Ber hela tiden andra hjälpa mig ;p

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra övning! Ska prova den på mina :) Vad bra att du vet att han är ua på röntgen redan!

2010-05-25 @ 10:08:05
Postat av: Sofia iaa Boström

det ska jag testa på Odessa som jag ska börja hoppa nu :D Hon är flack, hängande framben och ja bara en MASSA unghäst XD

2010-05-25 @ 14:58:36
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: s

tack för tipset om hindret med bommarna på sidorna. testade det på min pålle idag och tyckte hon hoppade lite bättre med ryggen då faktiskt.

Skriv gärna mer om hur Björn jobbar med Gustav, så man kan testa lite fler saker här hemma! :p

2010-05-26 @ 22:09:34

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback