17 november 2010

Jag har lovat uppdatering, så nu kör vi!

Jag trivs superbra på Fursta Gård till att börja med. Tror även att herr Gustav trivs då han vandrar mycket mindre i sin box, han har fått en hagkompis som faktiskt vill busa med honom och fasta rutiner. Det känns väldigt bra helt enkelt! Ni ska få veta mer om allt när jag kommit in själv i alla rutiner och så, lovar :-)

Några har frågat och nu tänker jag att svara.
- Ja, Gustav är nu till salu. Efter mycket velande, tårar och samtal så har jag nu bestämt mig. Vi funkar ihop ungefär var tredje dag, när det väl funkar så går det som på räls - strålande bra! Men de dagar när det inte funkar så tappar jag orken och självförtroendet. Detta är inte snällt mot varken mig eller Gustav. Jag tror han kan bli en riktigt kanonhäst, med rätt ryttare. Med mig kommer det bara inte att hända, iallafall inte inom ett år, som jag hade hoppats. Och det blir för mycket pengar att lägga ner om det skulle skita sig i slutändan iallafall. Och de är bättre att sälja honom nu, medans han är ung och har chansen, än att vänta bara för att ja vill att det ska funka. Det tar emot enormt mycket att sälja honom då jag älskar honom som häst och individ, det klickar helt enkelt inte i ridningen. Jag kommer dock att vara väldigt noga med ryttare och hem till Gustav och kommer inte sälja till vem som helst. Därför kommer priset att vara beroende på vem som köper honom, dvs rätt pris till rätt ryttare! Har ni seriösa frågor eller är intresserade av honom som köpare är ni välkomna att höra av er till mig på [email protected] eller 0709-79 59 19. Nyfikna frågor eller onödiga frågor/kommentarer om detta kan ni hålla för er själva, det är jobbigt som det är.. Tack!


Annars så finns det faktiskt inte så mycket att berätta. Mitt liv flyter väl på som vanligt i princip, jag jobbar, är i stallet och umgås med familjen & Marcus. Så vad vill ni läsa om? Jo förresten, en sak till! Jag är sugen på en ny header/design, är det någon (duktig!!) som känner sig manad? Jag är nämligen värdelös ;-)


Blev en bild på Poet, Gustavs pappa - snygging!


Kommentarer
Postat av: sara

ska du skaffa ny häst då? :)

2010-11-17 @ 21:31:00
Postat av: Anonym

Tungt beslut men jag tycker det låter som du gör rätt val ändå, med tanke på att ridningen inte alltid fungerar. Tänker du köpa en ny polle då?

2010-11-17 @ 22:20:05
Postat av: Sigrid

Låter som om du gör helt rätt angående Gustav. Du ska se att ni hittar en ryttare som vill & kan ta honom vidare. Och så får du chansen med en ny häst om du vill :-)



2010-11-18 @ 06:21:45
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Tove

Du gör helt rätt även fast det är tungt, men ni båda förtjänar att hitta något som är 100% rätt.

Du förtjänar att ha en häst som du kan ut och hoppa 120 på imorgon och bara ha kul med, du har jobbat så hårt med Gustav och gått igenom så mycket innan honom... Och han förtjänar att hitta någon som kan fortsätta på ditt jobb så han får chansen att med tiden visa vad han kan också.



Du är duktig och vet vad du gör Tess, och det är modigt att våga ta beslutet att leta nytt hem åt honom.



Hoppas ni båda hittar rätt!<3

2010-11-18 @ 09:44:00
Postat av: Linda

Hoppas verkligen rätt ryttare dyker upp snart & att du hittar en häst som passar dig mer i ridningen :)

2010-11-18 @ 10:16:29
URL: http://sutekidayo.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ibland får man ta tråkiga beslut.. Men det kanske ändå känns skönt att ha bestämt sig?

2010-11-18 @ 10:52:02
URL: http://escana.blogg.se/
Postat av: Rebecka

jag tycker du gör helt rätt.

Man funkar inte med alla hätar, oavsett hur duktig man är så jag hoppas verkligen att du inte känner dig dålig pga detta.

Du är duktig o med rätt häst kommer det bli super!

Precis som att Gustav säkert kommer bli en superhäst med rätt ryttare :)

2010-11-18 @ 12:41:57
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Alexx

Hoppas som sagt att han kommer till någon bra. Hade bara Garlic varit såld hade jag gjort allt för att övertala hg om att få köpa honom för man ser nu hur lik han är poet i gångarterna och därmed hur bra han kan komma att bli i dressyren. Dock är han väl förstor för mig men man kan ju drömma (; Jag hoppas verkligen att du inte ger upp sen utan hittar den perfeka hästen, en samantha häst borde du ha. En häst du kan ha skoj med direkt. Jag lovar dig det är så mycket roligare att ha en häst som kan från början även om det är kul att utbilda själv också ibland. Du förtjänar en häst som fungerar nu! :) Jag önskar dig allt lycka till med försäljningen.

2010-11-18 @ 13:00:14
Postat av: Malin

Åh, vad tråkigt! :( Men bara du och Gustav som kan veta vad som är bäst för er. Jag hoppas du hittar en ny bra ryttare till honom och att du hittar en ny häst som du kan bli ett team med och som kan bli din bästa kompis! Du är så duktig och det finns så mycket fina hästar i världen. Någon av dom kommer det kännas helt rätt med och då blir ni farliga i framtiden på tävlingsbanorna. :D

2010-11-18 @ 20:39:35
Postat av: klara

jag vill med ha en design!!! du får göra en åt mig ;);)

2010-11-18 @ 21:47:47
URL: http://klaralindstrom,blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback