17 september 2010

Hon som är kass på uppdatering är tillbaka ;-)

Den här veckan skyller jag på mitt arbete, har jobbat riktigt pissiga tider och har knappt hunnit med mig själv denna vecka. Har iallafall hunnit med att jobba lite med Gustav sent på kvällarna efter jobbet. Han var verkligen varit till och från denna vecka, ena dagen superfin och andra dagen ett riktigt monster!

Men idag var vi uppe på klubbens ridhus och red lite markarbete och lösgörande. Han var riktigt spänd idag, mycket pga den andra hästen som var i ridhuset samtidigt som oss. Men var bara att försöka jobba igenom det och inte spänna sig själv. Övningen jag red kan ni läsa om här. Gjorde den väldigt simpel med två väldigt låga räcken och bara en bom-volt, tyckte han gjorde det riktigt bra i slutet! Kan nog dock erkänna att övningen idag kanske var på gränsen till lite för avancerad för Gurkan, blev lite mycket i huvudet på honom. Men någon gång måste man ju testa sina gränser!

Spänner sig galet mycket i galoppen just nu, speciellt i höger! Men tror han börjar protestera lite nu, för nu ställer vi allt högre krav och han tycker verkligen det är jobbigt. Men bara kämpa vidare, är iallafall nöjd med hans prestation idag - dock inte min egna.


Kommentarer
Postat av: Linda

skit duktiga tess, ni börjar bli riktigt fina tillsammans.

2010-09-18 @ 00:54:40
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: manda

ni har blivit jätteduktiga :) tkr båda ni blir bättre hela tiden :) ett tips bara när du gör skänkelvikning, det kan flyta på bättre om du först vänder in på diagonalen två-tre steg rakt sen flyttar så du har ett spår vart ni ska :) har hjälpt mig jättemkt och det är mycket svårare att ställa och flytta dom precis från spåret :) bara ett tips :)

2010-09-18 @ 10:34:52
Postat av: Jenny

Det är så härligt (&ärligt) att du kan lägga upp filmer där inte allt är 100% perfekt, önskar att jag ´hade samma mod! Gurra är superfin och det syns att ni har kommit en bra bit på vägen. Grattis på dig och Gustav ;)

2010-09-19 @ 19:17:00
URL: http://hastfest.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gud vad bra det såg ut :) <3

2010-09-19 @ 19:35:56
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback