20 april 2011

Sista lediga dagen innan det väntas jobb hela påskhelgen, medans alla andra är lediga.. Har iallafall njutit såhär långt och tänker fortsätta att njuta resten av dagen! :-)

Var i stallet imorse och gjorde iordning min lilla prins för lite styrke-/lydnadshoppning. Han var väldigt mycket på tå igen, ni vet sådär studsig och svårreglerad som han var för ett tag sedan. Hade nästan glömt bort att han kunde göra så, då han skött sig mer eller mindre varenda gång hittils. Men idag var han som sagt väldigt laddad. Hade svårt att få honom att slappna av, komma ner med nacken och upp med ryggen under själva hoppningen.

Han var jättefin mjuk och fin under framridningen, men efter första språnget var det kört typ haha Körde lite studs-kombination och två enkla räcken. Inte alls nöjd med hoppningen idag, han var aldeles för hög i nacken som gör att han sänker ryggen och inte hoppar upp sig ordentligt. Han blir oförsiktig när han blir sån, tyvärr. Jag red inte bra heller, min sits måste göras någonting åt - nu! Usch, hårdträning framöver helt enkelt..

Blev ju ingen tävlingen i helgen, utan strök mig ju som ni vet sedan tidigare, därför jag hoppade lite idag. Tyvärr fick jag reda på igår att Skogslotten ställer in sin tävling 1 maj. Skitdåligt och supertråkigt då jag verkligen såg fram emot den! Men de ska byta underlag, vilket självklart är bra, men de kanske skulle kommit på de tidigare eller inte gått ut med att de skulle ha tävling då, för nu pajjar hela min tävlingsplanering.. De bästa hade varit om dom bara flyttat tävlingen till en annan anläggning, men nä. Nästa tävling nu är Åby 7 maj och då har jag inte ens lyckats att få ledigt från jobbet än, annars blir det inte förns slutet på maj och då räknade jag med att Gustav skulle få gå 115, men då har han inte gått någon 110 innan pga att Åby bara har 90 + 100.. Skit helt enkelt!


Men för att återgå till dagen. En kort filmsnutt kommer samt bilder.. Tyvärr inte så mycket roligt att se eftersom det varken kändes eller såg speciellt bra ut. Men ah, de kommer!

 

Kommentarer
Postat av: Alexx

SV: haha, den metoden fungerade inte på tella. Vi höll på i flera timmar med den och nej det gick inte! :P här gälde det mer att sätta respekt i henne..

2011-04-20 @ 15:58:59
Postat av: Emma

http://www4.idrottonline.se/SkogslottensRF-Ridsport/Foreningen/Arbetsrum/Majpokalen/

http://www4.idrottonline.se/SkogslottensRF-Ridsport/Nyheter/Egnanyheter/HopptavlingRegionalHast/

Anledningen till att den är inställd står på länkarna ovan och man kanske ska ta reda på fakta innan man skriver ut såhär. De började att fixa dräneringen redan första april men sedan fick de reda på att de hade levererat de fel sand förra året vilket gjorde att allt blev försenat och att de måste byta ut allt.

Postat av: tess

Fast EMMA, seriöst..

Självklart har jag läst varför dom ställer in, men jag tycker ändå att det är dåligt- då de skriver att de tyckte att underlaget var dåligt redan när de levererades FÖRRA året.



Om man nu tyckt att underlaget inte varit tillräckligt kanske man inte skulle planerat en massa tävlingar, gått ut me prop osv, för att sedan ställa in TVÅ VECKOR innan tävlingsstart. Ganska så korkat. Att dessutom välja att ställa in istället för att bara flytta anläggning eller liknande (man väljer ändå att ha sin ponnytävling dagen innan) tycker jag är dåligt och det står jag för.



Dessutom har dom inte gått ut med det på TDB, utan enbart på hemsidan, också dåligt kan jag tycka.



Jag tycker de är synd, då jag sett fram emot tävlingen och detta förstör min tävlingsplanering, så självklart är jag besviken. Samtidigt som visst - de är bra att byta ut något som inte är bra. Men man skulle kanske tänkt på det tidigare..

2011-04-20 @ 20:04:58
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Vinn smycke värde 395kr

Mantorp anordnar på lördag clear round hoppning utomhus med omhoppning! Men du kanske jobbade då?

2011-04-20 @ 22:57:10
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: maria

Vingåker har tävling nästa helg, vi ska dit med Calistra. Du kanske kan åka dit istället? Finns bl.a. 95+110 :)

2011-04-20 @ 23:42:26
URL: http://mariabagenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback