9 april 2011

Fortfarande förbannad över att jag inte får över filmen från dressyrträningen :(

Förövrigt så har vi haft Pay and Jump på Fursta hela dagen lång. Det har gått jättebra och vi har fått massor med beröm! Alltid roligt :D Gick fortare än vad vi räknat med dessutom och det är ju även det possitivt. Jag har stått på framhoppningen hela dagen i solen och blåsten, så nu har jag ett helt genomblåst huvud med världens värk, dessutom en knallröd näsa och rött fejs. Inte bra när det blåser så mycket att solen knappt känns.. Men vi kan ju hoppas att de röda förvandlas till brunt inom kort hihi


Jag hoppade Gurrisen när alla andra startat, gick bra. Han känns fortfarande trött i kroppen och inte riktigt lik sig själv, så hoppade bara fyra hinder på 110 - 115 och sen gav jag mig. De måste vara foderbytet, den nya hagkompisen och den nya ridningen som gör det. För han har ingen feber eller så.. Ska gå lite lätt med Issa imorgon sen ska vi rida ut hela veckan, de tror jag uppskattas av herrn. Vill ju inte slita ut honom för mycket nu när han går bra! Frida fick prova att hoppa 5 språng på 60 cm också, gick jättebra! Men sen var han som sagt riktigt trött.

Hoppade även ponnyn Ivar, som jag red för ett tag sedan. Vilken fin ponny! Inte många ponnier som hoppar så bra med hela kroppen som han gör och då är han otroligt otränad just nu. Förhoppningsvis får jag rida honom lite mer, gillar honom massor :)

Nu ligger ja hemma i soffan och tycker synd om mig själv, ska synda med chips ikväll.. De är jag värd! Skulle gått på inflyttningsfest hos Klara och Mange, men jag är världens sämsta vän och går till dom med en inflyttningspresent någon annan dag - hoppas ni inte blir för sura mina älsklingar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback