Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 33

 - Ditt fullständiga namn?
Malin Elisabet Petersson


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
Jag är 21 år gammal och har pysslat med hästar sedan jag var 5 år.


- Vart i denna stora värld bor du?
På en liten gård i Borensberg i Östergötland tillsammans med mina föräldrar, min lillebror och vår hund Doris.


- Din sysselsättning om dagarna?
Jobbar heltid på min pappas företag Priority Aero Maintenance. Sitter och säljer reservdelar till flygplan som gått sönder runt om i världen. Man kan säga att jag är en av dom som ser till att alla som vill åka på semester kan göra det eftersom det är jag som ser till så att planen är hela, hihi.


- Vad har du för häst eller hästar?
Just nu har jag tre egna hästar och en utbildningshäst. Prinsessan i stallet är min fantastiska lilla B-ponny Miss Deciebll (sto f-05 e. Sandokhan 1-Horshaga Manolito). Hon har hittills gjort allt rätt och vad gäller hoppkapacitet så känns det som att det inte finns nåt stopp. Sedan har jag två 1-åriga halvblod, Y-not (sto f-10 e. Jeopardy-Allegretto) och Kiss QBS (sto f-10 e. Tornesch-Irco Mena). Mina kommande stjärnor som är hur härliga som helst. Har även en häst på utbildning, Cyanid (val f-06 e. Cyklon-Irco Mena).


- Vad gör du helst inom ridsporten?
Hoppar och pysslar med utbildning av unga hästar.


- Vad har du för mål med din ridning?
På den här frågan ska man väl egentligen svara typ: "jag vill rida OS" eller "jag vill tävla 1.50" men mitt enkla svar är helt enkelt att jag vill kunna få fram det bästa ur vilken häst jag än "tar mig an". och om det innebär att komma runt en 1meters-bana eller tävla OS så spelar det ingen roll.


- Favoritutrustning och favoritmärke?
Inget slår mina butet-sadlar!!! har svårt att välja bara ett märke men gillar butet, CWD och Kingsland.


- Vad gör dig till en bra ryttare?
Jag ger aldrig upp och jag har en förmåga att sitta kvar på det mesta.


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Precis som alla andra så tycker jag att Roffe är helt fantastisk!


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Jag älskar Hammarö! Varberg är också en supertrevlig tävlingsplats!


- Ditt bästa tävlingsminne?
Räknas kvalitén som tävling? ja men det måste det väl göra. I såfall är mitt bästa tävlingsminne helt klart när jag och Kristin var i Nybro med Decibell. Hade inga förväntningar alls när vi gick in och skulle göra löshoppningstestet men så när domaren talade om att hon fick 9-9 började jag stortjuta av glädje och kastade mig om halsen på min lilla ponny. Då flinade domaren och frågade i mikrofonen: "hon är inte till salu va?!" "nä!!!" tjöt jag, och hela publiken skrattade.


- Din största vinst?
Min största vinst är helt klart att jag lyckats göra prinsessan till den fantastiska lilla ponny hon faktiskt har blivit. Det var inte många som trodde att hon skulle bli nåt när jag först fick henne och jag har många gånger varit nära att ge upp. 

 
- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.
Decibell hatar andra hästar, vilket kan vara väldigt jobbigt. Hon är dessutom lite opålitlig när det gäller bakbenen. Men hon har otrolig kapacitet och vilja! Y-not är fruktansvärt envis och tjurig men väldigt smart och modig! Kiss QBS är ängslig och har lite dålig respekt för oss tvåbenta men är lätt att hantera och väldigt snäll. Cyanid är......VÄLDIGT SPECIELL!!! Jag har så många bra och dåliga sidor så kan inte välja bara två av varje.


- Hur länge har du bloggat?
hmmmm...sedan början av 2009 om jag inte är helt fel ute.


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen?
Gillar såklart http://tesskliintestam.blogg.se/ och så kikar jag ofta in på http://agnesjuliajohansson.blogg.se/


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?
I min blogg skriver jag om allt och lite till. Man får läsa om vad som händer på mitt jobb, vad jag tänker och tycker om olika fenomen inom ridsporten och såklart om min vardag med hästarna. Tror att min blogg kan vara rolig att läsa eftersom den är lite annorlunda. Inte alla 21-åringar som rider runt på en B-ponny på ett seriöst sätt.


- Min kommentar om bloggen - mallizzp.blogg.se
Jag älskar Malins blogg! Varför? Just för att, så som hon beskriver, så skriver hon om sin träning, tävling och utbildning med det urgulliga B-ponny stot Decibell. Ponnyn är verkligen underbart söt och hoppar som en liten katt! Malin har som många andra, bra skrivdagar och dåliga skrivdagar, men av någon anledning så finner jag alltid Malins blogg intressant. Det finns fina bilder i bloggen, härlig inställning i skrivandet och en extremt härlig tjej bakom datorskärmen, man kan inte göra annat än älska den. Vill ni följa en härlig "liten" tjej på en fantastisk B-ponny , läs Malins blogg!! :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress!
OBS. JUST NU FINNS DET "FÄRDIGA" BLOGGARE FÖR CA 4 VECKOR FRAMÅT! SÅ ÄVEN OM DU INTE DYKER UPP NU, HAR DU FORTFARANDE CHANS ATT BLI VECKANS BLOGGARE!

Kommentarer
Postat av: malin

åh vad du är gullig!!!! älskar din blogg också :D

2011-08-15 @ 20:56:12
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag borde bli veckans bloggare såatt jag håller upp mitt skrivande och inte dör av helt ;)

2011-08-15 @ 21:58:35
URL: http://linnhornvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Roligt att läsa om andras bloggar! :)



Jag tycker att jag kanske borde bli veckans bloggare då min blogg är hyfsat ny och inte många har lagt märke till den än. I bloggen står det om hur jag räddade min nuvarande häst från ett liv av vanvård och misshandel till att han är en fullt fungerande ridtravare. Trots att han är en gammal travare så kan dem bli riktigt fina och även de hästarna kan komma långt och bli underbara vänner!

2011-08-17 @ 11:50:28
URL: http://minridtravare.blogg.se/
Postat av: Elin

Intressant att du har gjort något sånt här! :)



Jag tycker att jag (vi) borde bli veckans bloggare då vi kör på i våran egen style och inte försöker vara som några andra. Vi gör det vi vill och tar inte efter någons designer utan vi kör vårat eget race som sagt! :)



/ Kram Elin

2011-08-18 @ 09:37:17
URL: http://lagun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback