15 december 2011

Dressyrträning .

Glömde skriva om gårddagen, så tar de idag istället.
Tränade för Marie Carlgren igår, som jag längtat efter att få träna för henne igen! Vi körde dock bara 20-25 minuter med tanke på onsdagens träning samt att han inte är fullt igång. Jobbade mycket med grunderna, back to basic helt enkelt.

Jobbade på volter där vi kollade av att han spårade och var lösgjord i sidan, lyssnade för innerskänkeln. Så mycket finare på gårddagens träning än i onsdags, tog skänkeln, sög på bettet och sökte sig fint nedåt. Travade på riktigt fräsht och ja, jag kände bara ren lycka!

Jobbade lite galopp där vi bara kollade av formen och tempot, visst sparkade han och var envis men tillslut var han riktigt fin! Då avslutade vi, allt kändes så himla bra! :) Det känns riktigt bra att vara igång igen och nu vet jag precis hur jag ska jobba vidare! 




Kommentarer
Postat av: Amanda

Måste bara säga att jag älskar din blogg. Läser den varje dag och varje gång drömmer man sig bort lite! Har hållit på med hästar nästan hela livet, men på senaste året har jag inte riktigt haft tiden eller pengarna.Saknar det himla mycket, då är det tur att din blogg finns, jaa, så man som sagt kan drömma sig bort till ett riktigt hästliv!

2011-12-16 @ 21:22:02

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback