22 december 2011

Torsdag .

Försökte mig på lite sovmorgon imorse, men kroppen sa ifrån. Har mått dåligt hela förmiddagen och det av en enda anledning - ångesten för BE kortet. Idag hade jag uppskrivning och ja vet om att jag har pluggat på hel fel sätt, jag har stressat, inte tagit mig ordentlig tid att läsa ordentligt och läst aldeles för sent på kvällarna. Så ja, jag visste vad resultatet skulle bli, ändå kan jag inte låta bli att vara lite besviken.

För egentligen är det inte någon svår teori eftersom det mer eller mindre är samma som på B-kortet, några annorlunda frågor bara. Så har man pluggat ordentligt så klarar man detta. Något jag då inte gjort, så ja - jag kuggade. Och som sagt, jag visste om det redan innan, hade fel inställning från början. Men nu kan jag slappna av, jag behöver inte stressa! Jag insåg att jag har 3½ år kvar på mig innan mitt tillstånd går ut, så nu kan jag sätta mig ner och plugga i lugn och ro. Jag vill verkligen ha de där jävla BE-kortet så jag slipper köra olagligt, så kommer nog ta upp boken och börja plugga fortare än jag själv tror. Nästa gång, då klarar jag det! :)



Efter provet kunde jag äntligen andas ut, trots resultatet. Åkte hem till Ljunga, fikade med mina älskade föräldrar innan jag och mamma åkte till stallet. Har hand om Kasper denna vecka också då Frida valt att åka till Sälen för att fira jul. Orkade inte rida idag, var supersugen men kroppen var så utmattad efter en nästan sömnlös natt så pysslade om min finaste Grodanboll ♥ och lilla Kasperbus istället, grymt så avslappnande det är att bara stå och rykta! Imorgon ska jag trimma dressyr på Grodan, hoppas på att mamma kan filma lite :)

Har sedan varit inne i stan och handlat julklapp till Marcus och till mig själv faktiskt. Ja, jag unnade (läs tröstshoppade) mig själv en ny kofta! Hade två trevliga timmar på stan med mamma! Nu har jag placerat mig i soffan hemma i Ljunga, kollar på Sagan om Ringen och tänkte ta igen lite sömn så småningom, skönt att vara hemma igen! Några som är sugna på frågestund förresten? :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kör du olagligt nu?

Hur vågar du det?

(ta det inte som elakt menat, bara undrar)

Det är ju ändå ganska stor grej om man åker fast.

2011-12-22 @ 22:14:49
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Frida

Bra tess, ta nya tag och sen på't igen!

Och tack igen för att du tar hand om Kasperbus ♥ Hälsa honom att hans matte saknar honom massvis ;D

PUSS på dig världens bästa!

2011-12-22 @ 22:24:35
URL: http://friduusss.wordpress.com
Postat av: Carro

Klart du klarar det nästa gång, ingen tvekan om saken!

2011-12-22 @ 23:47:29
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vilken snygg nosgrimma! :)

2011-12-28 @ 20:39:43
URL: http://hastfantast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback