28 februari 2011

Först och främst, tack för alla fina kommentarer om gårddagen! Och galoppen, jag vet. Men om ni läste texten innan ni såg filmen så läste ni också att det är där problemet sitter och det var galoppen jag försökte jobba på under gårddagens övning. Man kan inte göra mirakel på en dag och galoppen var betydligt bättre igår än vad den brukar göra. Så jag är supernöjd :)


Idag skrittade jag ut på Gustav, väldigt kravlöst. Ville att han skulle få återhämta sig både i kroppen och i den lilla knoppen från två tuffa dagar i ridhus. Men han kändes inte alls speciellt trött, ville mest små trava under hela rundan! Masserade och ryktade honom efter och såklart massvis med kärlek. Tror nog jag är lite nykär i min häst! Måste fundera ut lite hur jag ska planera veckan.. Går ju in i en pissvecka på jobbet igen och då är det så svårt att få till ridtiderna. Dessutom är ridhuset uppbokad torsdag och fredag.. Ska fundera lite så får ni se en veckoplanering senare! Tog lite bilder från mitt skåp i sadelkammaren idag, fråga mig inte varför haha tänkte om ni kanske ville se? Ska ta bättre bilder i helgen, lovar.


Från vänster till höger:
Översta hyllan finns alla allround/hopp schabrak. Ganska avskalad samling förtillfället efter bloppisen..
Under sen är det hoppskydden, tävlingsskydden, dressyrskydden, paddar och boots.
Tre hjälmar under där tillsammans med de ljusa benlindorna i en låda.
Under dom sen ligger alla dressyrschabraken. Också en väldigt liten skala just nu..
Sen är det ännu mer benlindor i lådorna samt skritt- och ländtäcken.
På sista hyllan finns alla longering/tömkörningssaker + stallpaddar och fårskinnspadd.
På skäpsdörren hänger två träns, en martingal och en graman.


Och så helbild på skåpet. Kul att iphonen tar så extremt bra bilder!
Men nu ser ni iallafall hur jag har mina saker :-)

Borstar finns i en groominbag på "borsthyllan i stallet". Schampo och andra nödvändigheter så som plåstersprej osv finns i en låda, även den på "bortshyllan". Men som sagt, bättre bilder och nya bilder på stallet bli i helgen när jag är ledig och har all tid i världen. Tills dess får ni stå ut med dåliga iphonebilder!

Nu ska jag planera lite veckoschema och annat. Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ordning och reda! Me like :)

2011-02-28 @ 18:48:07
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Välstädat och fint du hade i ditt skåp :D önskar mitt såg likadant ut ^^)

2011-02-28 @ 22:15:54
Postat av: Cecilia

Ordning ska det vara!

2011-02-28 @ 22:19:20
URL: http://abmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback