Videoklipp

Lite filmsnutt från dagens (14/2-11) galopparbete.

Han känns väldigt fin i vänstervarv just nu, galoppen där är precis så jag vill ha den. Långa kliv fast långsam och reglerbar. Jobbar mycket bättre i vänster än i höger förtillfället där han blir väldigt mot handen, tjaffsar lite i munnen och spänner ryggen. Men vi jobbar vidare, det märks iallafall att han biffat på sig då han har blivit starkare och svårare att få ihop. Fin under dagens ridpass, iallafall i slutet ;-)



Vi har dock massor kvar att jobba på, så som sittsen, mina händer. Halvhalterna, bytena in i höger, lägre i nacken osv osv. Men de känns possitivt just nu, jag längtar tills utesäsongen börjar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fin han är här Tess!

Och jag orkade se hela filmen ;)

2011-02-15 @ 00:09:09
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett tips med bytena som fungerar bra, är att ska du byta från vä till höger och det inte fungerar, så titta till vä när dö gör bytet, då fungerar det!! prova =)

2011-02-15 @ 12:49:14
Postat av: Jojjo

Hihi, min häst gör nästan samma sak när hon ska byta ^^ ser väldigt fin ut =)

2011-02-15 @ 15:11:31
Postat av: LINA

Så fin! :)

2011-02-15 @ 15:28:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback