Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 31

- Ditt fullständiga namn?
Frida Elisabet Örnborg Eriksson.


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
Jag är 22 år gammal och har hållit på med hästar i kanske 17 år på "riktigt". Mamma hade egen häst när jag föddes och jag är väl mer eller mindre uppvuxen på den otroligt snälla Florina, när jag var 5 år började ja på ridskola.


- Vart i denna stora värld bor du?
Oxelbergen, Norrköping.


- Din sysselsättning om dagarna?
Samordnare och personlig assistent på Olivia Personlig Assistans i Norrköping.


- Vad har du för häst eller hästar?
Jag köpte min första egna häst, Kasper, november 2010. Han är en fuxvalack född 2004 e. Milano-Lido xx. En liten gröngöling som utvecklas hela tiden :)


- Vad gör du helst inom ridsporten?
Jag hoppar helst, men tränar mer än gärna dressyr och markarbete också.


- Vad har du för mål med din ridning?
Mitt mål är att hela tiden förbättra mig. Jag vill utvecklas och lära mig mera om hästar och ridning. Jag vill våga tro mer på mig själv och min häst.


- Favoritutrustning och favoritmärke?
Jag älskar att köpa nya schabrak och träns är roligt också. Jag har inget speciellt favoritmärke, men pikeur har blivit mer och mer en favorit.


- Vad gör dig till en bra ryttare?
Jag försöker alltid och är envis.


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Även där har jag ingen speciell favorit, men visst önskar jag att det nån gång i tiden ser lika snyggt och enkelt ut när jag rider som det gör när Rolf-Göran gör det.


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Norrköpings Fältrittklubb, gillar deras stora gräsbana och för att mitt bästa tävlingsminne är därifrån.


- Ditt bästa tävlingsminne?
När jag som lektionsryttare tillsammans med 3 privatryttare vann div III omg. 2 i ponnyallsvenskan på NFK. Jag var 13 år och grät på prisutdelningen av lycka!


- Din största vinst?
Största vinsten var som sagt då vi vann med laget i omg. 2 i ponnyallsvenskan.


- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.
Två bra om mig: Noggrann i min ridning och envis . Två bra om min häst: Lätthanterlig och lyhörd. Två dåliga om mig: Har ibland lite för höga förhoppningar och borde vara lite mer konsekvent i vardagsuppfostran ;) Två dåliga om min häst: Vill gärna springa lite för fort ibland och man får inte rycka manen på honom!

- Hur länge har du bloggat?
2 ½ år.


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen?
Haha, tesskliintestam.blogg.se


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?
I min blogg får man läsa om det mesta kring min vardag, jag skriver framförallt om hästlivet. Jag skriver för att det är roligt och är faktiskt väldigt tacksam över att jag började blogga. Har man glömt när nånting speciellt hände, kan man gå tillbaka och kolla i bloggen. Dessutom är det väldigt roligt att gå tillbaka och se hur man tyckte och tänkte för 2 år sedan.



- Min kommentar om bloggen - friduusss.blogg.se
Eftersom det är min bästa väns blogg måste jag ju säga att den får fem av fem toasters ;-) Jag tycker iallafall att alla borde besöka Fridas blogg och följa vardagen för henne och Kasper. Ofta får vi ju se många snygga bilder i bloggen också, undra vem som fotat dom..? Naevars, men det är faktiskt en bra blogg och Frida skriver väldigt bra och intressant!



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaaaag borde få blir intervjuad bara för att jag för tillfället är väldigt översocial, men även för att jag slaviskt har följt din blogg, eller inte bara blogg, pixbox, youtube andvändare, you name it - nästan en liten stalker hehe.. nä jag skoja!

Nej men för att jag tycker det är kul....?

Okej, det var också ett skämt..

Jag vill bli intervjuad för att jag har tråkigt..

Det är ju sant åtminstonde!

2011-08-01 @ 23:40:32
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Anna

Varför skulle en BLOGGARE per se vara man? Bloggerska är inget ord.

2011-08-02 @ 00:45:13
Postat av: Myran

Jag vill vara med!:D



Om jag skulle bli intervjuad hade jag haft otroligt mycket att berätta om. Driver tillsammans med min mor en ridskola med 35 egna hästar. Vårt tankesätt är inte som traditionella ridskolor där hästarna står uppbundna dagarna i ända utan en lite modernare syn på det hela.

Dessutom har jag min allra bästa kompis Decibel att berätta om såklart ^^

Sen vill jag bli intervjuad för att det är askul! :D

[email protected]

2011-08-02 @ 01:39:18
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill gärna bli intervjuad :D



Jag vill bli intervjuad för att folk ska få veta lite vem jag är och hur min blogg är, och så tycker jag att det är jättekul att svara på frågor :D



Kram<3

2011-08-02 @ 09:26:09
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Jag vill bli veckans blogg då jag är ridlärare och egen företagare i hästbranshen vilket jag tror inte många är bland "oss" bloggerskor i hästsportkategorin!



/ Eleonor

2011-08-02 @ 09:47:35
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Klart jag vill vara med ;) hihi, detta verka ju skojsigt!

2011-08-02 @ 10:48:53
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: erika

men åh vad kul inlägg! Och fin pålle! :D

Jag är gärna med på ett sånt här inlägg om jag får!

2011-08-02 @ 19:36:44
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Julide Yoldas

Jag vill bli intervjuad för att jag vill att mer folk ska få chansen att hitta min blogg, få veta hur jag är, hur jag tänker och vad jag gör.

Jag vill att folk ska få följa med mig och min underbara ponny till toppen.

Lite sånt! :D

Kramiiis Julide <3

2011-08-04 @ 00:50:23
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/
Postat av: malin

jag borde ju faktiskt få bli veckans bloggare eftersom jag inte är riktigt som alla andra, hihi. jag menar, hur många 21-åringar rider omkring på en prickig B-ponny? jag är nog ganska ensam om det, i alla fall på ett såpass seriöst sätt.

sen är jag ju väldigt snäll också och det är ju också en bra anledning till att bli veckans bloggare :P

2011-08-04 @ 09:16:37
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jag vill bli interjuvad så folk lär sig mer om mig! Man borde läsa min blogg för jag bloggar mycket, ofta och med mycket bilder!!

2011-08-04 @ 09:36:48
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: Linn Skjetne

JAG VILL! För att mina pållar är fina och jag gillar din blogg hihi ;)

2011-08-04 @ 10:00:41
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: julia sundelius

Jag vill jätte gärna vara med för att folk ska hitta till min blogg och se mig och mina hästar rulla upp till toppen, och se oss kämpa för framgångarna! :)

Kram j.

2011-08-04 @ 10:24:24
URL: http://halvblood.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag skulle vilja bli veckans blogg för att jag tyckte att Der var en kul idé som "hjälper andra" till att få fler besökare. Sedan tycker jag att min häst och jag är ett intressant ekipage. Hästen är ganska ny för mig och vi tränar för att prestera på tävlingsbanorna:)

2011-08-04 @ 18:19:37
URL: http://Moazalar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback