Vingåkers RF dag 1

Eftersom det är så mycket bilder/filmer osv delar jag upp tävlingsdagarna som de ska vara istället för att skriva ett enda stort inlägg, hoppas det är okej?

Vi var framme i Vingåker strax innan kl 20 på onsdagkvällen, då handlade det bara om att röra lite på Gustav i form av en promenad och installera oss och alla saker. Vi fick stå i ett superbra, lugnt stall där Gustav fick boxen längst ut mot dörren eftersom han var "hingst" hihi Det hade blivit lite fel hos funktionärerna som alltså trodde att min galning var hingst. Men det gjorde som sagt ingenting, vi fick en toppen boxplats! Gurkisen var otroligt lugn i boxen, han vandrade absolut ingenting och fann sig direkt. Lite kvällsmat för häst och vår del innan det var läggdags. Dock så får arrangörerna ett riktigt stort minus under första natten då det anlände en häst strax innan kl 01 (senast ankomst var 21.30, stod tydligt på ryttarmeddelandet) som förde ett jäkla liv. Sen började funktionärerna att börja bygga upp den sista stalldelen 03.00 på natten! Det var helt jävla galet vilket ljud dom förde. Tänkte framför allt på stackars Gustav som stod i stallet nedanför där de byggde. Jag somnade väl vid 05.00 och sen ringde min klocka 06.50 - dags för morgonfodring. Dvs, inte mycket sömn under den natten!


Kommentarer
Postat av: Emma

Gillar den lilla namnskylten på skåpet ;)

2011-07-16 @ 11:29:06
URL: http://ejhjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback