20 mars 2011

Nå, har ni saknat mig?
Jag har faktiskt tyckt att det varit ganska så skönt att inte behöva tänka på bloggen den här veckan. Eftersom jag varnade er redan i slutet av förra helgen har det på nått sätt känts som att jag liksom inte behövt skriva, även om jag kanske haft tid. De har helt enkelt varit skönt med ett litet avbrott!


Den här veckan jobbar jag lite mindre igen och har två lediga dagar som jag absolut kommer tillbringa i stallet! Dessutom har min käraste Marcus valt att åka till Sälen den här veckan, utan mig (riktigt irriterande, jag vill med åka skidor!), så därför kommer jag ha ännu mer tid till uppdatering än vanligt. Sen om jag har något att uppdatera om, de återstår att se..


Imorgon är jag ledig. Då blir det sovmorgon, en långpromenad med hunden, stallet med massa pyssel. Planen är att rycka Gustavs man samt klippa hovskägg, öronludd och svans. Beroende på väder blir de uteritt eller ridhuset, oklart än sålänge. Sen ska jag försöka hinna med lite plugg och städning hemma också, skulle behövas.. På onsdag är jag ledig igen, hoppas på att någon av mina fina vänner har tid för en fika/lunch med mig då! :) Sen hoppas jag att mina schabrak från Sharpman kommer i veckan också, vore kul att få inviga de nya tävlingssettet på söndag!

Gurris longerade jag idag, med hoppsadeln. Ville se lite hur han betedde sig under longering med sadeln, då jag tycker den glider lite när jag rider. Och ja, den gjorde de lite även under longeringen, men inte lika mycket. Men han var så sparkig och busig så hihi blev bara 30 min, trav och galopp i låg form, så din och duktig ♥



Nu däremot blir det en varm dusch innan sängen och sovdags, helt slut efter en heladag på ICA!

Kommentarer
Postat av: Johanna N

Du borde testa en anti slip-pad! Fungerar helt fantastiskt när sadeln glider lite. Ser ut som en tunn gelepad med hål i som man tvättar efter varje ridpass och hänger på tork ihopvikt så blir den lite "kladdig". Vi brukar tvätta med vanlig grönsåpa. Funkar utmärkt. Man lägger den bara på ryggen under schabrak o allt. Bra tips!

2011-03-23 @ 11:16:03

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback