21 mars 2011

Underbara lediga måndag! Medans alla andra går runt och har haft måndagsångest idag på sina arbeten har jag; tagit en ordentlig sovmorgon, ätit en god frukost i lugn & ro och spenderat hela dagen i stallet - underrbart! :)


Red ett ordentligt pass i ridhuset på Gustav idag. Hade hoppsadeln då jag tycker jag både sitter bättre och rider bättre i den (vilket säkert bara är psykiskt eftersom ja hatar dressyrsadeln) Jobbade mycket med skritten i början, att han skulle vänta på mig, dvs det blev mycket halter och halvhalter. Han var superfin i skritten idag! Traven var också fin när jag joggade fram, hade ungefär samma tänk där - att han skulle vänta och trava långsamt. Halvhalter, halvhalter, halvhalter. Satte mig ner i sadeln och jobbade utan stigbyglar, red mycket på långsidorna med fokus på att få in nacken lite samtidigt som han skulle spåra, sen in på en volt utan att han liksom skulle ramla in i volten. Gjorde lite sidörflyttningar och serpentinbågar under travarbetet också. Galopparbetet var lite de vanliga, att jag ska kunna lätta min innerhand och han ska gå kvar i samma form och tempo - vilket han inte riktigt gör. Men bara kämpa vidare, när jag får honom lite för kort och när det blir lite för jobbigt protesterar han genom sparkar och annat bus. Men överlag jättefin och trevlig att rida idag, kände mig possitiv genom hela passet!

Avslutade med att sätta upp en räcke på kanske 110 cm och bara hoppa de två gånger för att få en bra känsla inför helgen eftersom de gick skit på hoppträningen sist. Superfin! Kunde ha honom i en bra galopp och låg i nacken innan, sen liksom bara sitta och lägga om benen två sista språnget innan han tog i och nästan hoppade mig ur sadeln. Superhärlig känsla! Idag älskar jag min häst efter ridpasset :)


Avslutade stalldagen med att klippa svansen jämn och verkligen borsta ur den ordentligt. Klippa hovskägget, luddet i öronen och skägget i ganashen (stavning?). Friserade även manen genom lite ryckning och användning av mankniven, blev så fint så fint! En jättehärlig stalldag som faktiskt tillbringades med Issa, fina tjej :)


spånat lite på en ny design.. men får vara lite hemligt ett tag till ;-) hihi stolt som klarat de själv iallafall!


Kommentarer
Postat av: emilie persson

Serdärja tess, duttidå! Du kan ju visst göra layouter bara du vill!! :D

2011-03-21 @ 20:35:37
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: marre

haha känner precis lika med det här med hopp och dressyr sadlar, på något vis så kan jag verkligen inte rida i dressyr sadlar :P

2011-03-22 @ 06:33:04
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Alexx

kul att det känns bra. Jag håller en jätte tumme i helgen. Håller med ang kommentarerna, skit trist!

2011-03-22 @ 08:11:45
Postat av: Rebecka

skit att jag jobbar hela helgen o inte kan komma o titta nu när du tävlar hemma hos mig :/

2011-03-22 @ 20:10:06
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback