Amaretto

Amaretto var en valack född 1993 efter Amiral - Gondoljär och ägdes då utan AnneLouise Avenhammar, som även var uppfödare till honom.

Jättefin kille som var stor och ganska så bråkig emellanåt (av någon anledning fastnar jag för dessa hästar). Vi klickade verkligen i hoppningen och han kändes alltid som ett säkert kort. Började rida honom i samband med att min ponny Ginger blev skadad och Amaretto ville hoppas.

Vi gjorde några få starter upp till 110 cm och var mer eller mindre alltid felfria, placerade oss i 4 av 6 starter. Tror denna kille lätt hade kunnat gå 130 bara han fått ordentlig träning och att han fått vara frisk. Fick tyvärr somna in i början av 09 om jag minns rätt, jättetragiskt!

Superkul att ha fått rida denna kille iallafall och jag hoppas han mår bra där på andra sidan..'






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback