Tävling Mantorpsryttarna

Fy tusan så drygt det var att tävlingarna idag började 7.30 och att vi dessutom skulle ställa om klockan! Men som tur var så va det ganska mycket startande så jag behövde inte vara där så tidigt iallafall. Var en lokal/regional hoppning idag hos Mantorpsryttarna på Sissi Liljas anläggning. Ett riktigt helvetets väder har vi haft hela dagen! Kallt och ordentliga vindar som inte varit speciellt sköna. Dessutom en riktig lervälling till parkering..


100 cm bed A
Var så himla lugn och fin på framhoppningn, riktigt mjuk i kroppen sen gårdagens dressyrträning. Hade en riktigt bra känsla innan jag gick in. Precis som i Linköping hade jag för dålig galopp (trots att det enda jag tänkte på var, galoppera) till ettan och inte nog med de så tog jag en liten förhållning precis innan då de kändes som vi låg fel och min lydiga lilla häst saktade snällt av och vips så stod vi stilla framför ettan hahaha så fruktansvärt dumt, korkat och dåligt ridet av mig! Men efter att vi gjort en ny ansats gick allt superbra, han var så himla fin!! Njöt verkligen av varenda litet galoppsprång. Kanske lite undertempo, men behövs inte mer tempo på den höjden. Fick tillbaka honom bra mellan hindren, kunde länga och korta utan problem och han var inte i en endaste bom!!! Så blev 4 fel, sen 5 tidsdel så totalt då 9 fel. Allt pågrund av min riktigt dåliga ridning till hinder ett - skäms!


110 cm bed A
Efter att jag suttit i två timmar och beklagat mig över hur dåligt jag red till hinder ett i förra var det dags att tagga om. En riktig liten dressyrhäst på framridningen, jag var verkligen gråtfärdig över hur jävla fin han var att rida just då.. På framhoppningen blev de lite kaos och två ganska dåliga språng, men brydde mig inte om de då jag hade den härliga känslan kvar från framridningen. När ja sen fick komma in på banan tänkte jag bara på en enda sak - GALOPPERA! Och visst gjorde jag de, lite väl mycket ibland haha, men superfin. När ja lägger upp tempot lite blir sprången mer flacka, jag får inte riktigt tillbaka mina förhållningar o ja blir lite hängande, men vi löste det ganska bra ändå på en supersvår bana! Vi kunde ha brakat in i B-hindret i kombinationen om jag hade haft en dum häst då vi kom helt fel in i kombinationen, men han är så snäll o hoppar ändå! Tog i lite extra o blev lång efter vattenmatten så fick inte igenom förhållningen ordentligt innan sista hindret, så de åkte ner. Alltså totalt 4 fel. Men jag är så nöjd och stolt över min fina häst så de gör inget :'D



Han har varit helt fantastisk hela dagen och de känns lite som att "poletten ramlat ner" lite i huvudet på honom, älskade häst ♥ Nu ska bara hans matte lära sig att rida också så blir de nog bra! Nu tror jag de är två veckor innan nästa tävling, skönt. De känns verkligen som att vi kommer att ha superkul iår :)


Dock så blev jag inte så glad när vi skulle åka hem och bilhelvetet sätter sig fast med transporten i leran på parkeringen så jag får lasta ur Gurkan, koppla bort transporten, få bil o släp bortdraget. Koppla på allt skit igen o sen upp till grusplan, lasta in och åka hem.. Bilen såg ut en en grå lervälling efter detta äventyr.. När ja ska köpa dragbil, då ska jag fan ha en 4hjulsdriven!!!! ;p Tack för den extra timmen i Mantorp liksom..

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Gratulerar till den bra känsla du fick. Missade dina ritter tyvärr. Kan du inte utvärdera tävlingsplatsen lite mer? Vore kul o veta. Jag brukar delta i deras tävlingar men såg dock bara från läktarplats idag. Har mina uppfattningar om funktionärernas arbete...kanske något du lade märke till?



/ Eleonor

2011-03-27 @ 18:31:58
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Erika

åh vad roligt att det gått så bra, grattis :D

2011-03-27 @ 18:42:10
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Alexx

det är så kul att det går så bra nu, jag menar 4fel är ju ingenting. Är ju superlätt att en bom faller ner! Hoppas ni sätter nollan nästa gång, det är ju trotts allt lite roligare med en nolla. Jag är så glad för er skull! :D bästa ni. Nu ska du bara göra dressyrdebut med! :D

2011-03-27 @ 19:50:15
URL: http://alexxkjorsvik.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkigt på petet i 110, men annars såg det jättebra ut! :)

2011-03-27 @ 21:15:01
URL: http://lindabj.blogg.se/
Postat av: Arivera

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2011-12-05 @ 09:49:03
URL: http://arivera.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback