Videoklipp

Från när Alexandra red 18/3-11.


Kommentarer
Postat av: Linda

ser ju as bra ut :)

2011-03-19 @ 10:50:07
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: jossan

Jätteläcker häst!

2011-03-19 @ 11:40:24
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: felicia

vad fin han är!

2011-03-19 @ 13:10:03
URL: http://feliciamansson.blogg.se/
Postat av: emilie persson

Hahahah va söt han är då! BUSHÄST! De är lite att rida;)

2011-03-19 @ 15:15:19
URL: http://www.emiliepersson.wordpress.com
Postat av: Malin

De ser ju skit bra ut när han som sagt är under Alex. :) Men jag beundrar Gustav som kan göra dom där krumelur hoppen med bakdelen. :P Haha han är så söt när han gör så ;)

2011-03-19 @ 15:46:04
URL: http://nattstad.se//mummsigt__
Postat av: Alexx

åhhh jätte gärna! Jag tränar för Nina på tisdag 13.40 och tisdag 12.10 om du är ledig då? annars är jag ledig hela tiden förutom lördagen då det är provridning samt fre morgon. Och jobbar måndag till 4 ;) var visst inte så mycket jag var ledig! haha!

2011-03-19 @ 19:07:42
Postat av: jacqueline

det där såg ju super bra ut =)

2011-03-19 @ 19:40:01
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: tack Tess det värmer att höra vad du tycker eftersom du själv haft henne och lätt är hon verkligen inte :P

Fin Gustav är vilket jobb du har gjort du ska vara så stolt över dig själv :)

2011-03-19 @ 21:41:31
URL: http://jeeennnyyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag måste tyvärr säga att jag inte håller med jag tycker inte alls att han på något sett går bättre med denna ryttare, hon rider honom i ett bättre tempo vilket är bra, men förövrigt tycker jag att han beter sig precis som vanligt. Är ni hundra på att han inte har ont i ryggen? Han går konstant med sänkt rygg, är bakom lod, har svårt att arbeta på bak och är mer upp än fram. Typiskt ryggproblemshästar. Dessutom grinar han illa var gång den lilla tjejen kommer åt honom. Det finns ingen anledning att grina illa där om det inte är så att det gör ont att höja ryggen. Tolka absolut inte detta som ett påhopp, men ibland tror jag att det kan vara bra att få helt nya ögon på sig, man blir lätt hemmablind.

2011-03-20 @ 09:21:04
Postat av: Jojjo

Tkr att din pålle har riktigt härligt steg vissa stunder!

2011-03-20 @ 14:32:42
Postat av: warnmark -fotoblogg

Sv; Oj, svår fråga. Haha :)

Men hitills har jag fotat runt om i Västra Götaland på tävlingar och privatjobb. Skulle det dyka upp något "utanför" skulle jag nog ta det med en viss reseersättning. För det är ju det som hindrar en ibland :/

2011-03-20 @ 16:09:43
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: tess

Anonym: 1. sluta va anonym, blir sjukt irriterad över dessa kommentarer som dessutom är anonyma! 2. han är kollad på klinik i början på februari, finns inte ett fel på hästen, så "de typiska ryggproblemet" är uteslutet..

2011-03-20 @ 19:34:04
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var inte meningen att vara anonym, mitt namn är Malin. Du behöver inte heller svara så snäsigt, jag vill inte vara otrevlig. Va skönt att du vet att han är 100% frisk, men jag vill återigen bara nämna ryggen, och jag vet av egen erfarenhet att många ryggproblem är svåra att upptäcka, även med röntgen.. Vad är din egna fundering, vad tror du är orsaken till hans beteende?

2011-03-20 @ 19:42:47
Postat av: tess

Ryggen är kollad, av två olika veterinärer, av equiterpuet, massör osv . finns inga fel. hela hans släkt är av denna typ, envisa, lata till arbete, spända. så än en gång, de finns inga fel på hästen.



han kan använda ryggen, nu under pällsfällning blir han extremt känslig o älskar att sparka emot skänkeln o va lat till arbete.. om du kollar tidigare filmer, från sommaren, hösten så ser du en markant skillnad. är din häst likadan under pälsfällning som under tex sommaren? alla hästar är olika! och bara för att en häst visar att detta beteende är "ett typiskt ryggproblem" behöver de inte betyda att alla hästar som beter sig så har ryggproblem..



och där tycker jag vi sätter punkt. maila om du vill fråga mer!

2011-03-20 @ 20:32:30
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: warnmark -foto, shopping & hälsa

Sv; Vi har ju bara klippt tre hästar med den och hur det fungerar att klippa huvudet vet jag inte riktigt. Har rakat halva med den på ganascherna (stavning?) och det gick var nemas problemas :)



Sen går den väldigt snabbt att klippa med. Tog ungefär 35 min för en sida på min gamla d-ponny, inklusive halva benen. Så jag har bara rakat halva huvudet och halva benen. Men tror inte att det är några problem med hela benen :)

2011-03-20 @ 20:34:18
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Jossan

Gör ett litet inflik till Warnmarks kommentar- det går super att klippa huvudet med maskinen! Jag har en likadan och gillar den mycket:)

Tess- du gör ett superbra jobb med din häst, jättestor skillnad på honom!!!

2011-03-21 @ 21:27:21
Postat av: Lina

Du och jag får ofta liknade kommentarer om våra hästar! Att det är fel på dom och att dom måste kollas upp!

Men som Pigge. Han har dagar då han är helt otrolig att rida.

Jobbar på super bra i form och lixom hela kroppen...

Men han är otroligt lat och vill han Inge göra något så börjar han sparka och gå imot skänkeln för att han tror han ska slippa undan.. Inte för att han har ont! Och som du säger om pälsfällning/sättning så är han extremt sur eller irriterad.. Med det vet jag många hästar som blir så är väl normal...



Du har gjort ett toppen jobb med Gustav! Man ser ju hur mkt skillnad som helst.. Men man kan inte alltid ha bra dagar :)

Du är duktig och jag ser upp till dig och din hästhållning :D

Kramar <3

2011-03-22 @ 10:15:09

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback