23 maj 2011

Idag har det varit en helt fantastisk dag! Har mer eller mindre levt på helgens fina resultat och känsla med Gustav :) Jag tror att vi kommer få en riktigt rolig höst om vi fortsätter att utvecklas såhär, min fina ♥ Har jobbat 16.00 - 20.00 idag också. Väldigt skönt att bara jobba 4h, samtidigt som det kändes lite drygt hehe. Jobbar faktiskt samma tid imorgon, vilket betyder att jag inte alls behöver stressa tidigt i stallet imorgon :D

Tänkte att jag kunde svara på några frågor som dykt upp, har ändå inget jätte intressant att skriva idag. Ni får väl kommentera om ni har något ni speciellt vill läsa om eller så :) Och om någon tog kort på oss i helgen på NFK, får ni mer än gärna maila dom på [email protected], då blir jag dundersupermega glad :D

Postat av: Helene
Kul att det gick så bra, drygt med så dåligt tidschema! Liten nyfiken fråga: Har inte Sharpman instruerat dig att en ny sadel ska ridas in väldigt successivt? Aldrig börja med en tävling?

- Ja, de kändes väldigt roligt faktiskt! :) Jo, vi diskuterade det där länge och dom varnade mig om att han troligtvis kommer att ha träningsvärk efter denna helg eftersom sadeln inte ligger och trycker någonstans och han är mer "fri" i denna sadel. Jag frågade om de tyckte att jag skulle stryka mig, men de tyckte dom inte att jag skulle göra sålänge han kändes fräsh. Men att efter helgen nu så ska jag rida väldigt lugnt i sadeln. Så jo, dom informerade om det :)


Postat av: Becca
Hur känns han / hur känner du att han går på flippan bettet?

- Han känns superfin på Flippanbettet! Lite att han blir lite hängande i handen fortfarande, men de är när jag blir lite för låst i mina händer. Det känns som han har ett annat sug på de här bettet och det possitiva är att jag inte behöver slita och dra i honom utan allt blir mer harmoniskt. Sen får jag en känsla av att jag inte kan korta honom lika mycket på detta bett, vilket bara är possitivt eftersom det inte blir lika mycket av och på i hoppningen längre. Ska absolut prova detta bett igen då jag fick en sån fin känsla på de :)


Kommentarer
Postat av: Kristin

hej tess! Såg er på NFK i helgen, duktiga! Är fascinerad över de halvbitska kommentarer du får av såväl kända som okända personer. De flesta av oss rider ju faktiskt för att det är KUL och inte för att vinna OS. vi rider inga helt perfekta rundor med helt perfekta avstånd på alla hinder, och visst 17 hade de allra flesta hästar gått 130 med en proffsyttare på ryggen, men inte sjutton är det därför jag rider- för att så snabbt som möjligt komma så högt som möjligt. Och de flesta är inga mijonärer som kan lägga 5-siffrigt belopp på färdiga hästar, träningar och meetings. Vi är vanliga människor med vanliga jobb och begränsad möjlighet till utveckling då vi oftast bara rider en eller två hästar/dag.

En av mina gamla tränare sa en gång att "alla vi som håller på med hästar vet hur det känns när det går dåligt, därför är det så himla viktigt att glädjas med och åt någon när det går bra!".

Jag glädjs med dig trots att jag inte känner dig alls utan bara läst din blogg till och från. (och glädjs med mig själv "min" häst som skuttade runt 90 avd B med bara ett litet nedslag trots första större tävlingen och inte var hon styrig på tävlingsplatsen (trots att hon kanske skulle gått 120 med en annan ryttare och andra förutsättningar... ;) )



Lycka till!

2011-05-23 @ 22:57:43
Postat av: Jenny

Kristin, WORD! Fan (ursäkta min franska) vilket bra inlägg. Om alla hästmänniskor hade din inställning så skulle hästvärlden va en dröm att befinna sig i.

2011-05-24 @ 20:33:38

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback