24 maj 2011

Har några små frågor till er hästfolk där ute..

1. Vad tycker ni om NORF (Norrköpingortens Ryttarförenings) underlag - ni som varit där?

2. Vad tycker ni om Vingåkers Ryttarförenings underlag - ni som varit där?

Har ev. två tävlingar inplanerade på dessa platser, men har hört mycket negativt om deras underlag. Tänkte om någon av er läsare varit där och själva upplevt dom? :-) Gurris funkar inte alls på för mjukt och tungt underlag nämligen.. Så vill inte åka dit i onödan eller vad man ska säga hehe

3. Någon som vet något bra/roligt meeting under vecka 26, 27, 30, 31 i sommar med klasser från 100 - 130? :)

4. Eran favoit tävlingsplats?
   - Varför?

Vore sjuuukt nice om ni kunde svara på dessa frågor! :-)


Kommentarer
Postat av: klara

Tingsryd, alltid snabba och effektiva tävlingar! gott om plats och personal som mockar transporten, kan inte bli bättre :)

2011-05-24 @ 23:01:38
Postat av: Joanna

Jag tycker det är bra i Vingåker! :) Har varit där flera år på meetinget i början av Juli. Underlaget har aldrig varit dåligt då iallafall..

2011-05-24 @ 23:08:34
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har inte tävlat i norrköping, men i Vingåker. jag tyckte att uneralaget där ändå var ganska okej. det ser ut som grus, men är såklart inte det. Underlaget är åt det hårda hållet. Ett stort plus för den tävlingsplatsen är att framridningsbanan sitter ihióp med tävlingsbanan med en liten väg XD Haha jag gillar stället ;) Dock är tävlingsbanan ganska fyrkantig, vilket gör att banorna kan vara lite speciella :)

2011-05-24 @ 23:12:13
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hej! Jag har vart på vingåker, dom har enligt mig jätte bra underlag! Det är grus, det är inte alls tungt. Det är fast med bra svikt utan att vara hårt. Alldeles lagom enligt mig. Vingåker är också en av de bästa tävlingsplatserna som jag har varit på. Det är jätte bra organiserat, det är superfina banor och bra funktionärer. Och också fina hinder!

Dom har ockås ett årligt meeting (guldsporrarna). Vet dock inte vilken vecka det är men det är första helgen i juli.

Som tidigare nämnt, Vingåker är ett av de bästa ställena jag vart på! Stoor favorit! Var även på Jump Club i helgen som var super bra det också, har ALDRIG ridit på sånt bra underlag! Och dom hade jätte roliga och speciella hinder.



Vill också tacka dig för en bra blogg med intressanta inlägg. Tack!



Kram Ellinor

2011-05-24 @ 23:14:32
URL: http://swerider.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hej!

Jag har vart på vingåker, dom har enligt mig jätte bra underlag! Det är grus, det är inte alls tungt. Det är fast med bra svikt utan att vara hårt. Alldeles lagom enligt mig. Vingåker är också en av de bästa tävlingsplatserna som jag har varit på. Det är jätte bra organiserat, det är superfina banor och bra funktionärer. Och också fina hinder!

Dom har ockås ett årligt meeting (guldsporrarna). Vet dock inte vilken vecka det är men det är första helgen i juli.

Som tidigare nämnt, Vingåker är ett av de bästa ställena jag vart på! Stoor favorit! Var även på Jump Club i helgen som var super bra det också, har ALDRIG ridit på sånt bra underlag! Och dom hade jätte roliga och speciella hinder.



Vill också tacka dig för en bra blogg med intressanta inlägg. Tack!



Kram Ellinor

2011-05-24 @ 23:15:50
URL: http://swerider.blogg.se/
Postat av: emma

jag tycker det är bra på norf, nu är det några år sen jag var där så dom har kanske bytt underlag men då var det bra iaf!

2011-05-25 @ 08:10:43
Postat av: Bella

1: Var evigheter sedan jag tävlade på NORF,så hur underlaget är i dagsläget vet jag inte. Dock är det ganska liten bana tror jag!



2: Underlaget i Vingåker är helt ok. Tror de har paddex på själva tävlingsbanan och det kan bli lite stumt och hårt. Framhoppningen är mer sandlik och enligt mig lite djup och tung. Dock går det att rida fram även i ridhus. Annars gillar jag Vinåker som tävlingsplats:)



3: Ingen koll, men brukar inte Gamleby ha i slutet på aug. Roliga derbyklasser, både ponny och häst. Vetlanda har deras årliga midsommartävlingar, supertävlingar på alla sätt och vis:)



4: Favoritplats på utetävlingar, helt klart Vetlanda. Deras gräsbana är top of the line, trevlig hinderpark. Allt ligger centrerat och bra kring själva tävlingsbanan. Snabba trevliga funktionärer. Vill du åka lite längre så kom ner till Skåne och rid på Henriksdal...de kommer ha en summer tour!

2011-05-25 @ 09:13:24
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/
Postat av: Erika

3: Jag vet inte vilka veckor, men hemma hos mig, (Mariefreds Ridklubb) har de ett meeting med just dessa klasser i sommar :)

2011-05-25 @ 10:00:40
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: carolina aronsson

Vingåkers underlag är helt okej. Väldigt nära mellan framhoppningen och banan. Tycker du ska åka dit! :)

Fina ni var i helgen, vilken utveckling! :D

2011-05-25 @ 12:05:40
URL: http://carolinaulrika.devote.se
Postat av: Anna

Jag tycker att NORF är en trevlig tävlingsplats, de brukar vara snabba och alla är mycket trevliga. Deras underlag var ganska hårt för några år sedan, men jag var där och tävlade förra året och då var det super bra! Den banan man hoppar fram på är ganska liten men deras tävlingsbana är rätt så stor.

Jag har dock bara varit på vingåkers en gång och då tävlade jag inte själv, men jag tyckte det verkade riktigt bra där också! och underlaget var det inget fel på.

2011-05-25 @ 12:15:21
Postat av: Yasmine

Vingåker har en stor bana och ett bra underlag, har inte varit där sedan 2007 men har hört av kompisar som varit där på senare år att det fortfarande är fint. (inte djupt och tungt).



Jag ska själv åka till Näset och tävla den 13-15 juli, har aldrig varit där men de har klasser från 1m - 1.50 och tydligen en jättefin badplats på anläggningen. Ganska långt att åka från Östergötland iförsig..



Favorit... Hm. Tierp får det bli. Stor fin bana, rutinerade funktionärer som är vana vid stora tävlingar. I Östergötland tyckte jag nog att Skogslotten hade bäst tävlingar, Mjölby var också bra men det var många år sedan jag bodde där så det kan vara en helt annan organisation nu.

2011-05-25 @ 14:10:47
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Julide Yoldas

Vingåker är jättebra! :D ( enligt mig )

2011-05-25 @ 14:26:47
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vingåker är bra, väldigt grusigt underlag men även om jag har en tung häst så kändes det inte särskilt jobbigt för honom iaf... De var riktigt snabba där oxå! Bra banor och fina hinder är också ett plus såklart!



Min favorittävlingsplats utan resultat inräknat är nog Stora Ekeby Ridklubb. Jättebra underlag, bana och fina hinder!

2011-05-25 @ 16:57:52
Postat av: Linda

Pålsboda Ryttarförening har meeting i sommar på Ryttarkamraterna Kumlas fina anläggning! :)

2011-05-25 @ 20:30:30
Postat av: Anonym

Norf är en jättebra tävlingplats där alla funktionärer är väldigt effektiva. Underlaget är jag tveksam mot då det var en av mina vänner som gick omkull för att det blev halt. Detta var ändå på sommaren.

2011-05-26 @ 17:01:17
Postat av: Lina

En av mina vänner gick också omkull med sin häst på framhoppningen i norf, då var inte underlaget speciellt bra...Men tror säkert det blivit bättre!

2011-05-26 @ 18:26:37
Postat av: Cissi

Jag känner också folk som har gått omkull på NORF, vet inte om det har med underlaget att göra men något verkar ju konstigt om det är så många som delar den upplevelsen. Jag har själv inte reagerat på det direkt, tycker mest att det är ganska rörigt rent allmänt då man har dålig koll från parkeringen, trång framridning och framhoppning och så. Men funktionärerna har alltid varit extremt trevliga, hjälpsamma och effektiva, det är mer själva anläggningen som gör att det blir lite rörigt.

2011-05-26 @ 20:49:53
URL: http://cizziz.blogspot.com
Postat av: Anonym

Framridning o framhoppning på Norf är under all kritik men banbyggaren är bra

2011-05-31 @ 08:38:48
Postat av: Jessica

Vingåker har paddex både på tävlingsbana och framhoppningsbana, dvs det är samma underlag. Vi jobbar med underlaget så att det ska vara bra och hålla för alla starter vi har på våra tävlingar. I ridhuset rider du fram på ett underlag som är blandat med grus och spån. Välkommen till Vingåker :-D

2011-06-06 @ 12:53:11
URL: http://www.vingakersrf.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback