Tävling Norrköpings Fältrittklubb

Världens absolut långsammaste tävling! Går inte ens att jämföra med Åby för 2v sedan som var väldigt långsamma.. Nästan lite löjligt, hoppas dom är snabbare imorgon!

Hur som helst, badade och knoppade Gurrisen imorse så han var ren och fräsh innan det var tävlingsdags. Åkte vid halv tolv då jag räknat på att min klass skulle starta strax efter 12.. Jo tjena! 14.10 gick första ryttaren i min klass in på banan och sen hade jag start nr 46.. kul!

100 cm bed A0/A0
Tog ut honom i god tid så han fick skritta ordentligt efter två timmar i transporten. Joggade och kände lite på galoppen i deras ridhus, han kändes hur fin som helst! Var väldigt nervös eftersom jag red med både ny sadel (Antares) och nytt bett (Flippanbettet) idag, men han funkade helt super med båda! Skrittade bort till framhoppningen där han var helt galen, verkligen galen. Tog två språng på räcket och oxern sen gick jag ut, ingen mening med att stressa upp honom inne på framhoppningen. Valde istället att skritta honom runt banan tills det var min tur.

Han kändes väldigt pigg och glad. Men han tittade faktiskt till på ettan, så fick lägga på skänkeln lite extra där så fick ett lustigt språng. Efter hinder tre tror jag att vi kom igång ordentligt. Han sprang med lite för hög nacke och jag kände verkligen att han kunde göra en superbockning när som - så taggad! Nöjd med grundomgången, tyckte ridningen var bra. Visst, vi kom lite fel på vissa hinder och han måste slappna av mer, men överlag super! Sattsade faktiskt lite i omhoppningen idag hihi det var kul! Tyvärr fick vi med oss hinder 10, han blev lite för lång och engagerade sig inte alls. Samma på hinder 12, oengagerad blandat med ryttarmiss! Men 0+8 fel i slutresultat och jag var såååå nöjd! Är ju trots allt bara vår andra avd A runda! :-D


110 cm bed A
Strök mig. Då jag ridit klart min 1m strax innan kl 16 och de skulle dröja ytterligare två timmar innan min nästa start så kände jag bara, nae! Så strök mig, han kändes ju superfin i 1m och då kan jag lika gärna spara honom till morgondagens debut :) Tror de var ett bra beslut , även fast ja hade velat rida 110. Men nya tag imorgon!!






Nu ska jag sova! Mår som skit och känner mig totalt slut..

Kommentarer
Postat av: Helene

kul att det gick så bra, drygt med så dåligt tidschema!

Liten nyfiken fråga: har inte sharpman instruerat dig att en ny sadel ska ridas in väldigt successivt? aldrig börja med en tävling?

2011-05-21 @ 22:26:08
Postat av: Anna

Det blir lite jobbigt när tävlingarna tar sån tid ..

2011-05-21 @ 22:39:22
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Haha va söt han är i början, helt skuttig! Grattis till den underbara känslan! Tråkigt dock att allt tog sån tid! Lycka till imorgon!

2011-05-21 @ 22:46:34
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: emma

måste berömma dig för hur duktig du är som behåller lugnet och behåller planen trots att han blir lite hetsig, min häst är likadan så jag vet hur svårt det är ibland! tycker du kämpar skitbra med honom och man ser verkligen hur ni utvecklas som ett team :)

2011-05-21 @ 22:59:40
Postat av: Moa

Vad roligt!:) lycka till idag då!

2011-05-22 @ 07:27:44
Postat av: Carro

Tycker det såg jättebra ut Tessan, ska du absolut vara nöjd över :) Och lycka till idag!

2011-05-22 @ 08:01:22
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Erika

Fin grundomgång, men att dra på sådär i en 1mklass omhoppning när du har en viktig debut på högre höjd imorgon var nog inte det smaratse draget. Hästar tenderar att skjuta för mycket i sprången dagen efter en sån omhoppning. Dessutom verkar han inte alls vara redo för att hoppa i ett sånt tempo. För vi vet ju hur bra han hoppar när han tar tid på sig, ;)

2011-05-22 @ 09:01:32
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har alltid suttit bra, men jag tycker det ser ut att vara stor skillnad med denna sadeln, bättre balans och starkare i din sits ser det ut som =)

Skoj med ny sadel, berätta gärna mer om den sen när du har tid, om utprovningen , och varför det blev just den =)

2011-05-22 @ 10:47:12
Postat av: Alexx

jag gillade tempot i omhoppningen bättre bara för att han inte blir så studsig. Men nu är det ju faktiskt inte VI som ska gilla nått eller veta hur man bör eller inte bör göra tycker då jag. :) Det är superkul att du känner dig nöjd tycker jag Tess och det är det ända du ska bry dig om tycker jag så kan "vi" andra tycka vad vi vill! ( hoppas du förstod hur jag mena nu och inte tog det dumt) internet gör bara allt man skriver konstigt. :P Hoppas att du får en lika bra känsla idag! :D Jag är så glad för din skull och att du tycker det är kul igen! <3

2011-05-22 @ 11:46:35
Postat av: Anonym

Fantastiskt samspel!

2011-05-22 @ 14:42:48
Postat av: Erica

Svar: Tack :) Jag har några fler bilder på er både igår och idag :)

2011-05-22 @ 16:36:25
URL: http://fruuktsoppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback