13 november 2011

Söndag .

Ledsen för att det blev dålig uppdatering under helgen nu när jag äntligen löst bloggstrulet, men det har helt enkelt inte funnits tid. I fredags var jag hemma hos Issa efter jobbet där jag blev bjuden på supergod middag, dryck och härliga skratt och samtal tillsammans med Issa, Frida och Malin - tack tjejor ♥ Ställde sedan upp som fyllechaffis åt min bror, vilket jag tror var ganska uppskattat. Somnade sedan gott i sängen strax efter klockan tre.

I lördags blev det stallet tillsammans med min älsklade mamma. Riktig kvalitestid kändes det nästan som, det jobbigaste med att bo i stan är att jag träffar min mamma aldeles för sällan! Hur som helst så gjorde vi en ny lite större hage till Gustav och jag tror han blev nöjd då han rullade sig för första gången sedan skadan. Pysslade om såren som blivit så himlans fina! Nästan ingen svullnad kvar i benen heller, mer än just runt såren. Gick med honom i ridhuset i 20 minuter och han var helt galen. Det värsta med att han inte rids under en sånhär lång period är att han blir som en hingstig 3åring att hantera! Stod på bakbenen, studsade, bockade, pep och skrek och levde rövare i ridhuset, dumma häst - du får bara skritta och hålla dig på backen!! Men, jag tar det som ett friskhetstecken att han beter sig som han gör :)

Spenderade sedan några timmar på Hageby Centrum tillsammans med mamma där vi kollade in massa snygga kläder i butikerna samt handlade lite mat och smått och gått. Mötte sedan upp härliga Issa för en kebabdejt haha vidare hem hit för att dricka lite vin och snacka skit. Mötte upp Malin och vidare till Puls (ja, hör och häpna, jag gick till Puls!) för en superhärlig utekväll med enbart dans! Hade riktigt roligt och det var länge sedan jag dansade så mycket nykter haha, avslutade natten på Mc Donalds innan jag traskade hem, mötte upp Marcus och sov sött.

Idag var det faktiskt lite tungt att kliva upp på morgonen, men gjorde ett bra försök och åkte sedan hem till Ljunga för att mysa lite med hundarna innan vi åkte till stallet. Gustav såg pigg och glad ut igen och han hade rullat sig även idag, blev så glad! :) Inte många som blir glada för att deras hästar rullar sig kanske mer än jag haha, men det känns så bra för då kan han inte ha så ont i benen! Blev sedan rallyfart ut till Åby där jag agerade "handbollsfru", stöttade min kära pojkvän medans han spelade match innan vi åkte hem tillbaka till Ljunga för att bli bjudna på middag och fira farsdag!

Sitter nu i lägenheten med tända ljus och ett glas cola medans Marcus är och firar sin far, mysigt :) Så ja, helgen har gått i ett ! Och nu ska ja snart sova, ska befinna mig på gymmet 06.15 imorgon! hihi puss hej!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Fina ni är!

2011-11-14 @ 05:29:51
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sarah

Tänkte bara tipsa om en sak! Jag har ett svagt minne av att du för ett tag sedan skrev att du ville ha en brun animokavaj. Om det stämde så såg jag precis en tjej som ska sälja sin i svensk storlek 38! På tavlingsryttarninorr.blogg.se :)

2011-11-14 @ 21:53:25
URL: http://sarahochsnajper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback