15 november 2011

Friskförklarad häst .

Ja, som jag skrev tidigare idag så blev Gustav friskförklarad av veterinären imorse! Ni anar inte hur lättad jag är :) Allting såg jättebra ut, såren har läkt fint och det har börjat bli fina skorpor på såren. Nu behöver vi inte tvätta dom längre då vi bara kommer att riva upp dom då, superskönt. Svullnaden har gått ner helt i benen, är bara något svullen precis på de stora såren och det var inget konstigt. Haltar inte för fem öre i skritten, något stel och ojämn i traven dock men veterinären sa att det är helt beroende på att han bara stått still och skrittat i två veckor, så den stelheten kommer att försvinna desto mer han rör sig. 

Han får från och med idag gå i större hage, gärna med kompisar och sättas igång i ridningen. Dock kommer han att få gå själv i en stor hage veckan ut då han har så extremt mycket energi i sig (som ni kanske såg på filmen), och jag vill inte riskera några nya skador pga ihopsläpp med andra hästar. Så hagkompisarna får han träffa igen efter helgen! Jag kommer även att ta honom på lina nu i två dagar och bara jogga honom lite lätt, låta honom springa av lite energi. Sen blir det longering och tömkörning till en början, kommer inte sitta på honom förns i nästa vecka.. 

Kommer ta det väldigt lugnt och försiktigt med igångsättningen eftersom jag är lite nojig just nu med skador osv. Men det är så himla skönt och jag är så glad! Längtat tills jag får rida honom ordentligt igen :) Min vackra ponnyhäst!




I övrigt så har jag jobbat 15-20 idag, trodde jag stängde men till min förvåning fick jag gå hem redan klockan åtta, superskönt! Ska snart laga mat.. Saknar lite att bo hemma när jag fick maten serverad när jag kom hem ;) Sen väntar sängen på mig! Blir en tuff dag imorgon då jag jobbar 11-21 och ska hinna stallet innan - hatar onsdagar! Så imorgon kan jag inte lova er någon uppdatering.. 

Köpte tre fina böcker på jobbet idag. Inte alls speciellt intresserad av vad som står i, tyckte bara böckerna var snygga! haha



Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt för dig! :)

2011-11-15 @ 21:54:53
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt för dig! :)

2011-11-15 @ 21:54:53
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, vad härligt! Nu hoppas jag att både du och Gustav slipper skador ett tag och att ni snart är back on track igen! :)

2011-11-16 @ 14:11:57

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback