Dag 14

Saker du gör vardagligen. I stallet eller annars .

Tror jag börjar tröttna på denna lista nu, seriöst, saker jag gör vardaligen?

I stallet så mockar jag Gustavs grisiga box, är löjligt noga med min mockning. Varje liten bajsklutt ska bort, det ska finnas mycket spån i boxen, det ska liksom vara en känsla av himmelsäng hihi, dessutom ska det vara jämt och fint i boxen. Vem vill sova på skrynkliga lakan liksom? ;) Gör pollens kraftfoder också, hö't gör jag dock inte. Är så himla allergisk mot hö och hösilage att min mamma får fixa det. Vi har dock så många påsar att hon alltid förbereder en vecka framåt med påsar, så hon inte ska behöva åka ut varje dag, väldigt smidigt faktiskt.

Jag borstar alltid på min lilla groda. Älskar att stå och rykta och bara mysa, tråkigt nog älskar inte min häst det - men han får stå ut. Hatar pissfläckar och kan inte rida om Gustav har en pissfläck på kroppen, då måste den bort först. Psykiskt sjuk? Javisst! Nae, men är ganska noga med min borstning faktiskt. Oljar hovarna varje dag och sprayar även svansen med pälsglans. Jag borstar bara hans svans när vi ska iväg på träning eller tävling, därför sprayar jag svansen för att spån inte ska fastna lika lätt osv, gör svansen mer lättskött :)



Vardagligen utanför stallet. Borstar tänderna och äter frukost hihi, älskar frukosten och det skulle bli en skitdag om jag inte åt frukost av någon anledning. Annars gör jag väl inte så mycket mer så vardagligen. Äter, duschar, sover osv osv. Har inte ett så roligt liv utanför stallet ;D

Kommentarer
Postat av: Pia

Har ni nån ledig stallplats i erat stall? :)

2011-11-17 @ 17:43:20
Postat av: Tess Klintestam

Pia: Tyvärr inte för tillfället, men gå in på vår hemsida stallfursta.se för mer info osv :) // Tess

2011-11-17 @ 18:06:02
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback